پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

یارانه جاماندگان فردا واریز می‌شود؟/ واریز یارانه در عید غدیر؟

30 مرداد 1401
یارانه جاماندگان فردا واریز می‌شود؟/ واریز یارانه در عید غدیر؟

به گزارش بانک اول 21 تیر ماه سومین مرحله یارانه نقدی جدید به حساب سرپرستان ۹ دهک درآمدی جامعه واریز شد. اگرچه رئیس جمهور دستور واریز یارانه جاماندگان در این تاریخ را داده بود اما این مبلغ همچنان واریز نشده است.

 

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی و وزارت کار نشان می‌دهد احتمال واریز یارانه جاماندگان تا ۲۴ تیر ماه بسیار اندک است و به احتمال بسیار زیاد این یارانه در هفته آینده و همزمان با عید غدیر واریز می‌شود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که هر کدام از مشمولان این کمک معیشتی، سه مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را همزمان با هم دریافت می‌کنند. البته این وعده‌ای است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها داده است.

 

خطا در واریز یارانه‌های نقدی

 

ابراهیم رئیسی در اوایل تیر ماه در یک برنامه زنده خبری اعلام کرد که یارانه جاماندگان باید تا قبل از واریز یارانه تیر ماه به حساب این افراد واریز شود. بنا بر این دستور انتظار می‌رفت کمک معیشتی جاماندگان قبل از تاریخ ۲۰ تیر واریز شود. اما نه تنها این یارانه قبل از تیر واریز نشد، بلکه واریز آن به آخرین هفته تیر ماه موکول شده است.

ولی تنها مشکل واریز یارانه جدید، عدم پرداخت کمک معیشتی جاماندگان نیست. همزمان با واریز این مبلغ، بسیاری از مشمولان اعلام کردند مبلغ یارانه آنها نسبت به ماه‌های قبل کمتر شده است. یعنی آنها اردیبهشت و خرداد ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده و جزو دهک اول تا سوم بودند اما این ماه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شده است. یعنی دهک درآمدی این گروه تغییر کرده است.

 

این تغییر دهک درباره برخی از افراد دهک‌های بالاتر هم رخ داده وبعضی از افرادی که جزو ۹ دهک اول درآمدی بودند ماه‌های قبل مشمول یارانه شدند اما در تیر ماه برخی از این افراد هیچ یارانه‌ای دریافت نکردند که نشان می‌داد آنها وارد دهک دهم جامعه شده‌اند!

 

افراد می‌توانند با کد ملی دهک درآمدی خانوار خود را مشخص کنند.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات