دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

مهلت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق «بازنشستگان»/ مابه التفاوت از فروردین ماه پرداخت می‌شود

30 مرداد 1401
مهلت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق «بازنشستگان»/ مابه التفاوت از فروردین ماه پرداخت می‌شود

به گزارش بانک اول علی اکبرعیوضی، عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با اشاره به اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی براساس مصوبه کمیسیون تطبیق قوانین به دولت نامه ای نوشت و مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را خلاف قانون اعلام کرد، در این نامه به ماده ۹۶ قانون سازمان تأمین اجتماعی اشاره شده است که براساس آن سازمان مکلف است براساس بالا رفتن هزینه های زندگی بر همان اساس نیز حقوق  مستمری بازنشستگان را افزایش دهد.

وی افزود: پیشنهاد هیئت امناء و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز براساس همین ماده ۹۶ بوده و دولت یک هفته وقت دارد مصوبه خود را اصلاح و مصوبه شورای عالی کار را به تأمین اجتماعی ابلاغ کند، اگر دولت این مصوبه را ابلاغ نکند، مصوبه براساس قانون ملغی می شود و همان مصوبه شورای عالی کار، قطعی و لازم الاجرا می‌شود.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران ادامه داد: دولت نمی تواند این مصوبه را رد کند چرا که نظر مجلس همانند نظر شورای عالی کار است که مصوبه قانونی بوده و نباید رد می‌شد.

او  یادآور شد: شورای عالی کار براساس تورم و بالا رفتن هزینه های زندگی این درصد را در نظر گرفته بود و ماده ۹۶ نیز مکلف کرده که براساس افزایش هزینه های زندگی این۳۸ درصد به حقوق مستمری بگیران بازنشسته  افزوده شود.

عیوضی تأکید کرد: در صورت افزایش حقوق بازنشستگان، از مردادماه این میزان افزایش خواهد یافت و مابه التفاوت آن از فروردین ماه نیز پرداخت شود.

فارس

اخبار مرتبط
فیش های حقوقی بازنشستگان کارگری با اعمال افزایش صادر شد.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.
بر اساس برنامه هفتم توسعه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه بایستی اجرایی شود. اما هنوز قانون برنامه هفتم به دولت ابلاغ نشده و بعد از تصویب شورای نگهبان احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد.
دوازدهم اردیبهشت علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت خبر داد و گفت: بازنشسته‌ای که همسر و یک فرزند داشته باشد حداقل حقوقش برای سال جاری بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: