شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

مبلغ مستمری های ماهیانه بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است؟

30 مرداد 1401
مبلغ مستمری های ماهیانه بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است؟

به گزارش بانک اول جمیل حق پرست، در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز برای افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا کنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه برای پرداخت مستمری بازنشستگان هزینه می شد که با افزایش هایی که بر اساس مصوبه فعلی دولت اعمال شده این رقم به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه رسیده است.

او تاکید کرد: اگر مصوبه افزایش مستمری ها از سوی دولت اصلاح شود مبلغ پرداخت مستمری ها، ماهیانه به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و مالی سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش مستمری ها سازمان را دچار مشکل خواهد کرد یا خیر گفت: در مجموع برای پرداخت ها مشکلی نداریم اما مشکل اصلی تأمین نقدینگی است و در بحث کلی بودجه مشکلی نداریم.

حق پرست افزود: بخشی از این بودجه از محل حق بیمه هایی است که دولت باید به ما بدهد و طبیعتاً وقتی نقد به حساب سازمان واریز نشود و در قالب سهام پرداخت شود پروسه دریافت سهام و تبدیل آن به نقد طولانی خواهد شد و این باعث می‌شود در تأمین نقدینگی ماهانه مان کمی دچار مشکل شویم.

به گفته وی، برخی مواقع برای جبران کسری نقدینگی از مسیر فروش سهام و یا از مسیر تسهیلات بانکی استفاده می‌کنیم.

مهر

اخبار مرتبط
دوازدهم اردیبهشت علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت خبر داد و گفت: بازنشسته‌ای که همسر و یک فرزند داشته باشد حداقل حقوقش برای سال جاری بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق اعمال خواهد شد.
حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل‌بگیر هستند، 35درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان 22درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه 690هزار تومان افزایش خواهد یافت.
سخنگوی دولت از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، خبر داد.
مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: