دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

یارانه جاماندگان واریز می‌شود؟

30 مرداد 1401
یارانه جاماندگان واریز می‌شود؟

به گزارش بانک اول پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که پرداخت مطالبات این شهروندان در مرحله هماهنگی بانکی است و احتمال واریز آن در هر لحظه وجود دارد.

به صورت مشخص بعد از اجرای برنامه اصلاح ارزترجیحی، دولت مبلغ جدیدی به شهروندان دهک‌های اول تا نهم درآمدی پرداخت کرد. مبلغ آن برای سه دهک اول درآمدی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک درآمدی دیگر ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است.

به دنبال اجرای این برنامه، نام نویسی از دو گروه شهروندان آغاز شد. گروه اول شهروندانی بودند که در لیست داده‌های آماری وزارت رفاه وجود داشتند، اما از جمع یارانه‌بگیران کنار گذاشته شده بودند.

دسته دوم، اما کسانی بودند که وزارت رفاه هیچ اطلاعاتی از وضعیت درآمدی آن‌ها نداشت و در نتیجه مبلغی هم به آن‌ها پرداخت نمی‌شد.

 

گروه اول معترضان و گروه دوم جاماندگان بودند، دولت در همان روزهای نخست بعد از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی برای شهروندان گروه نخست یا به اصطلاح معترضان، یارانه جدید اردیبهشت را به صورت علی‌الحساب واریز کرد. این مبلغ تا زمان بررسی صلاحیت آن‌ها غیر قابل برداشت بود.

همزمان با موعد واریز یارانه تیر، قرار شد مبلغ بلوکه شده اردیبهشت به همراه مبلغ پرداخت نشده مربوط به ماه خرداد نیز به حساب این گروه از شهروندان واریز شود.

در خصوص شهروندان دسته دوم یا به اصطلاح جاماندگان نیز هرچند یارانه اردیبهشت به صورت مشروط پرداخت نشد، اما طبق وعده دولت در صورت مستحق شناخته شدن شهروندان متقاضی، این یارانه از ماه اردیبهشت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

از قرار معلوم واریز یارانه تیر به حساب شهروندان معترض و جامانده انجام شده است و بابت معوقات دو ماه گذشته نیز پرداخت این مطالبات هر لحظه صورت می‌گیرد.

هدفمندی یارانه‌ها پیش از این اعلام کرده بود که از نظر تامین اعتبار مشکلی نیست و مساله فقط انجام برخی هماهنگی‌های بانکی است.

اخبار مرتبط
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات