یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

فروش اموال مازاد دولتی در بورس کالا و سامانه ستاد ابلاغ شد

30 مرداد 1401
فروش اموال مازاد دولتی در بورس کالا و سامانه ستاد ابلاغ شد

به گزارش بانک اول «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای نحوه اجرای جزء یک بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را ابلاغ کرد که بر اساس این تبصره قانونی، فروش اموال مازاد دولتی از طریق بورس کالا و سامانه ستاد انجام می‌شود.

وی در این نامه به روسای دستگاه‌های اجرایی ملی اجازه داده، اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولتی (به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل هشتاد و سوم قانون اساسی) را پس از تایید کارگروه ملی واگذاری اموال از طریق حراج عمومی در بورس کالا و یا مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت فروخته و منابع حاصل را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

 

فروش اموال مازاد دولتی در بورس کالا و سامانه ستاد ابلاغ شدایرنا

اخبار مرتبط
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند
معامله‌گران در بورس تهران با انجام 336 هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود 45 هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود 6 میلیارد و 427 میلیون سهم معامله شد.
معامله گران در بورس تهران با انجام ۳۵۷ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم معامله شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: