چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

یک هزار میلیارد تومان منابع به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شد

30 مرداد 1401
یک هزار میلیارد تومان منابع به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شد

به گزارش بانک اول به نقل از ایرنا، امیرمهدی صبائی ضمن تایید واریز یک هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه، اظهار داشت: واریزی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه طبق وعده‌ها در حال انجام است و بر این اساس امروز واریزی یک هزار میلیارد تومانی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال حداقل 6 هزار میلیارد تومان دیگر باید به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود که امیدواریم بتوانیم با هدایت درست این منابع به کنترل موثرتر ریسک‌های متحمل بر بازار سهام در روزهای بحرانی بازار بپردازیم.

صبائی گفت: تاکنون از حدود ١٢ هزار و ٥۰۰ میلیارد تومان منابعی که باید از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت می‌شد، حدود ٦ هزار میلیارد تومان واریز شده است.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات