دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

آیا معوقات افزایش حقوق بازنشستگان پرداخت خواهد شد؟

30 مرداد 1401
آیا معوقات افزایش حقوق بازنشستگان پرداخت خواهد شد؟

به گزارش بانک اول بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریور اعمال خواهد شد و هنوز مشخص نیست که آیا معوقات حقوق بازنشستگان از فروردین پرداخت خواهد شد یا خیر؟

 سرانجام پس از اعتراض مکرر بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و افزایش ۳۸ درصدی و برگزاری جلسات در مجلس شورای اسلامی و همچنین درخواست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت برای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان و البته ورود شخص رئیس جمهور به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و دستور به محمد مخبر معاون اول خود برای پیگیری این مسئله، درنهایت در روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه جاری اطلاعیه‌ای از سوی سازمان تأمین اجتماعی درباره این موضوع اعلام شد.

در اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی به نقل از میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان آمده است: پیرو اعلام سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه متمرکز برای بازنشستگان عزیز انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و ان‌شاءالله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

در حالی از سوی سازمان تأمین اجتماعی، زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان این سازمان را شهریورماه اعلام کرده‌اند که در این اطلاعیه به معوقات بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق بازنشستگان اشاره نشده است و مشخص نیست که معوقات بازنشستگان از فروردین چگونه محاسبه خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه به رقم افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اشاره‌ای نشده است که آیا قرار است افزایش ۳۸ درصدی اعمال شود یا کمتر؟

 تسنیم

اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: