جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

پایان عمر کارت‌های اعتباری نزدیک است

30 مرداد 1401
پایان عمر کارت‌های اعتباری نزدیک است

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، روبرتو کامپوس نتو طی رویدادی که در آن در مورد رمزارزها صحبت می‌کرد، پیش‌بینی کرد به زودی کاربران به‌ جای داشتن برنامه‌های متعدد از بانک‌های مختلف در گوشی تلفن همراه خود، تمام جنبه‌های زندگی مالی خود را در یک نرم‌افزار در تلفن همراه خود ادغام و کنترل خواهند کرد.

وی افزود: این کار امکان توسعه مدیریت پول نقد را برای افراد و کاربران فراهم می‌کند تا آنان بین پرداخت با سیستم پرداخت فوری Pix به‌ صورت نقدی یا اعتباری یکی را انتخاب کنند.

کامپوس نتو با اشاره به اینکه بانک‌ها پیش از این استفاده از Pix(نوعی سیستم پرداخت در برزیل) را برای ارائه اعتبار آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این سیستم نیاز به داشتن کارت اعتباری را برطرف می‌کند؛ به همین دلیل تصور می‌کنم که کارت‌های اعتباری به‌ زودی محو خواهد شد.

Pix که توسط سیاست‌گذاران برزیلی در سال 2020 راه‌اندازی شد، امکان انتقال و پرداخت فوری را فراهم می‌کند و به‌ طور گسترده توسط برزیلی‌ها پذیرفته شده است. در حال حاضر استفاده از این سیستم از حجم تراکنش‌های کارت اعتباری و نقدی در کشور برزیل پیشی گرفته است.

طبق گفته کامپوس نتو Pix می‌تواند حداقل تا آمریکای لاتین گسترش یابد.

وی گفت: کانادا نیز به این سیستم علاقه نشان داده است.

رئیس بانک مرکزی برزیل با اعمال مقررات سنگین روی دارایی‌های رمزارزی مخالفت دارد اما بر نگرانی‌ها برای حفاظت از این دارایی‌ها تاکید کرد زیرا در حال حاضر چهار شرکت برزیلی 80 درصد دارایی‌های خود را به صورت رمزارزی در اختیار دارند.

به گفته وی تنظیم‌کننده‌های بازار در برزیل می‌خواهند از شفافیت رمزارزها در نحوه داد و ستد ایجاد و تراکنش اطمینان حاصل کنند.

تامین مالی باز عنوان یکی از پروژه‌های بانک مرکزی برزیل است که از سال 2021 به‌ صورت مرحله‌ای اجرا شده است.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات