جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

رفع تعهد ارزی ۵ گروه کالای صادراتی به قطر ۷۰ درصد و زمان رفع تعهد ۶ ماه شد

30 مرداد 1401
رفع تعهد ارزی ۵ گروه کالای صادراتی به قطر ۷۰ درصد و زمان رفع تعهد ۶ ماه شد

به گزارش بانک اول علیرضا پیمان‌پاک در مورد آخرین مصوبات کمیته اقدام ارزی و شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در خصوص بهره‌مندی تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان از طرفیت برگزاری جام جهانی در قطر گفت: با توجه به ضرورتی‌که در این موضوع وجود دارد و نظر به تاکید بر توسعه روابط تجاری در سفر امیر قطر به تهران و سفر رئیس جمهور به قطر، مشوق‌هایی برای 5 گروه کالایی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه براساس مشکلاتی که در خصوص زیرساخت‌های لجستیکی حمل و نقل، گمرک و شناخت وجود دارد، این مشوق‌ها اتخاذ شده است، ادامه داد: مقرر شد تا 5 گروه کالایی محصولات غذایی، میوه و تره‌بار، خشکبار، صنایع دستی و فرش از تاریخ یک شهریور تا 30 آبان‌ماه برای صادرات به قطر تنها 70 درصد تعهد ارزی داشته باشند و 30 درصد ارز صادراتی را در مصارف خود برای هزینه‌ها مصرف کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: زمان بازگشت ارز حاصل از این صادرات نیز به 6 ماه از تاریخ صدور پروانه افزایش یافته است.

وی در خصوص راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی از بندرعباس به بندر حمد قطر تاکید کرد: با هماهنگی سازمان بنادر این خط راه‌اندازی شده و تجار می‌توانند از طریق اداره کل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت و سازمان بنادر اطلاعات بیشتر را کسب کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات ایرانی در قطر یادآور شد: این نمایشگاه از 25 شهریورماه تا آخر مهرماه برگزار می‌شود و مرکز تجاری ایران در قطر در حال انجام امور مربوط است.

اوادامه داد: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قطر نیز پس از ارتباط با مجموعه‌های مختلف و مذاکراتی که داشته، ترتیبی فراهم کرده تا تجار و تامین کنندگان محصولات مصرفی در جام جهانی بتوانند از ایرانی‌ها خرید کنند.

پیمان پاک همچنین در مورد نحوه بازگشت ارز صادرکنندگان به قطر در ایام ذکر شده گفت: در خصوص بازگشت ارز هم ترتیباتی اتخاذ شده تا با پیاده شدن یک سیستم مالی، از ارز حاصل از صادرات به قطر، صادرکنندگان بتواند در جایی‌که نیاز دارند، از حواله استفاده کنند. در این خصوص هم میز قطر و اداره کل آغرب آسیای سازمان توسعه تجارت می‌تواند تجار را راهنمایی کند./تسنیم

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات