جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

مجوز راه‌اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد صادر شد

02 شهریور 1401
مجوز راه‌اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد صادر شد

به گزارش بانک اول به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، در جلسه روز سه شنبه ۱ شهریور ماه شورای عالی بورس، اعضای این شورا، راه اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور را تصویب کردند.

این بورس با سرمایه ارزی در مناطق آزاد تأسیس می‌شود و تمامی معاملات آن ارزی خواهد بود.

بورس بین‌الملل مناطق آزاد پنجمین بورس کشور است که با هدف تأمین مالی ارزی پروژه‌های صنعتی و عمرانی با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون یورو در مناطق آزاد راه اندازی می‌شود.

بورس بین‌الملل مهم‌ترین بستر برای جذب منابع مالی خارجی به کشور است که از طریق انتشار ابزارهای ارزی، زمینه جذب سرمایه‌های خارجی و همچنین شرکت‌های واجد شرایط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و انرژی را فراهم می‌آورد.

راه اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد، بستر لازم را برای اتصال به اقتصاد جهانی و بین المللی کردن بازار سرمایه در این مناطق ایجاد می‌کند و از طریق پیوند با بازارهای جهانی، جذب سرمایه‌های خارجی و فناوری پیشرفته، زمینه افزایش صادرات کالا و خدمات در کشور را فراهم می‌نماید./مهر

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات