جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

چای سیاه بخورید، بیشتر زنده بمانید

10 شهریور 1401
چای سیاه بخورید، بیشتر زنده بمانید

به گزارش بانک اول تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن دو یا چند فنجان چای سیاه، می‌تواند بر طول عمر اثرگذار باشد.

بر اساس پژوهشی که روز دوشنبه در «سالنامه پزشکی داخلی» (Annals of Internal Medicine) منتشر شد، نوشیدن دو یا چند فنجان چای سیاه می‌تواند به کاهش خطر مرگ و میر به دلایل مختلف منجر شود.

در این پژوهش، نزدیک به ۵۰۰ هزار مرد و زن در سنین ۴۰ تا ۶۹ سال که اطلاعات سلامتی و ژنتیکی شان در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در «بانک اطلاعات پزشکی انگلیس» به ثبت رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفتند. طبق این تحقیقات، این داده‌ها شامل گزارش‌ها در خصوص عادات نوشیدن چای و تکرار آن و چیز‌هایی که آن‌ها به فنجان چای شان اضافه می‌کردند، می‌شد.

طبق اعلام دکتر «ماکی اینوئی چوئی» (Maki Inoue-Choi) همه گیر شناس در «مؤسسه ملی سرطان» آمریکا و سرپرست این تحقیقات، برخی از افرادی که در این پژوهش اطلاعات شان مورد بررسی قرار گرفت، اصلا چای نمی‌نوشیدند؛ اما از آنجایی که در این پژوهش داده‌های افراد در انگلیس مورد بررسی قرار می‌گرفت (و نوشیدن چای یکی از آداب مرسوم مردم انگلیس به شمار می‌رود) بسیاری از این افراد بطور منظم چای می‌نوشیدند و حتی برخی از آن‌ها تا ده فنجان چای در روز مصرف می‌کردند.

محققان در این پژوهش دریافتند افرادی که روزانه دو فنجان و یا تعداد بیشتری فنجان چای می‌نوشند، کمتر به دلایلی نظیر بیماری‌های قلبی – عروقی، «بیناری ایسکمیک قلبی» و سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهند.

«هوارد سسو» (Howard Sesso) دانشیار در دانشکده پزشکی هاروارد و دانشیار در زمینه همه گیر شناسی در «بیمارستان بریگام و زنان» در بوستون (که دومین بیمارستان بزرگ آموزشی متعلق به دانشگاه هاروارد به شمار می‌رود) گفت: این پژوهش، نگاهی هیجان انگیز به عادت نوشیدن چای داشته است؛ اما پیش از اینکه توصیه به تغییر رژیم غذایی شود، بایستی کار [و تحقیقات]بیشتری در این زمینه انجام شود.

هوارد سسو که البته خود در این تحقیقات شرکت نداشته، در خصوص نظر شخصی اش در این باره گفت: محققان [در این پژوهش]تلاش کردند تا دیگر عوامل رژیم غذایی را کنترل کنند؛ اما آن‌هایی که معمولا چای می‌نوشند، از افرادی که عادت به نوشیدن چای ندارند، به نوعی متفاوت هستند و احتمالا همین مسأله نیز نتایج این تحقیقات را تضعیف می‌کند. ما به واقع نیاز داریم تا آزمایش‌های بالینی تصادفی بیشتری را در خصوص مصرف چای مورد بررسی قرار دهیم.

گفتنی است چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که همین امر نیز نوشیدن آن را با بهبود سلامت قلب، روده، مغز و کاهش سطح کلسترول بد، فشار خون و قند خون مرتبط می‌کند. همچنن چای سرشار از ترکیبات گیاهی سالم به نام «پلی فنول»‌ها است که برای کنترل اثرات مضر مولکول‌های آسیب زننده به سلول‌های بدن مفید باشد.

سی‌ان‌ان

اخبار مرتبط
فصل بهار، بهترین زمان برای پاکسازی بدن است. در این زمان،‌ بدن‌مان پر از انرژی است و راحت‌تر از هر زمان دیگر می‌توانیم آن را سم‌زدایی و پاک کنیم.
خواص ضد التهابی این نوشیدنی می‌تواند رگ‌های خونی را پاک کند تا فشار کم‌تری به قلب وارد شود. چای شیرین‌نشده، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند و به ترمیم سلول‌های بدن کمک می‌کند.
خواص روغن زیتون برای بسیاری از بیماری‌ها و پیشگیری از آنها بسیار موثر و مفید است روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و مصرف مرتب و صحیح آن از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند.
یک گیاه بسیار مفید خودرو در بعضی مناطق ایران وجود دارد که اکنون فصل رویش آن است و مصرف خوراکی به صورت غذا و دارو دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات