دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت چه کنیم؟

16 شهریور 1401
برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت چه کنیم؟

به گزارش بانک اول این روزها دریافت شماره شبا خیلی ساده است. کافی است با تبدیل شماره کارت به شبا، آن را تحویل بگیرید. برای این کار هم کافی است با هر اطلاعاتی از حساب بانکی – مانند شماره حساب یا شماره کارت یا سایت‌ بانک حساب موردنظر، کد 24رقمی شبا را دریافت کنید.

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت باید چه کرد؟

برای انجام هر تغییر و ویرایش در سامانه سهام عدالت باید به آدرس samanese.ir

رفت. اما سوال خیلی‌ها این است که آیا می‌توان شماره شبا سهام عدالت را در این سامانه ثبت کرد یا تغییر داد. جواب این سوال به انتخاب روش مدیریت سهام عدالت شما بستگی دارد. اگر روش مدیریتی مستقیم را انتخاب کرده باشید، هم اجازه ثبت و هم تغییر شماره شبا را خواهید داشت. اما اگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده بودید، سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir در حال حاضر اجازه ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام نمی‌دهد. آن هم در حالی که تمام مراحل دریافت شماره شبا در سامانه انجام می‌شود، اما در آخر با پیغام «انجام عملیات موردنظر تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نمی‌باشد.» پس در حال حاضر امکان تغییر یا ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت وجود ندارد.

برای گرفتن سود سهام عدالت چه راهی وجود دارد؟

اگر سهام گرفته‌اید، اما تا الان سود سهام عدالت را نگرفته‌اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت بمانید. مطابق این اطلاعیه‌ها، در زمان‌های مشخص‌شده‌ای از سال سامانه سهام عدالت باز می‌شود و در سامانه امکان دریافت شماره شبا یا تغییر آن وجود دارد. پس بهترین راه این است؛ اول با تبدیل شماره کارت به شبا، کد 24رقمی شبا بانکی را که قصد دارید سود سهام عدالت به حسابش واریز شود، به دست بیاورید. بعد از دریافت شماره شبا منتظر اعلان عمومی سامانه سهام عدالت در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بمانید که برای مدتی – حدود یک‌ماه – امکان تغییر و ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام می‌دهند. در نهایت هم منتظر می‌مانید تا سود سهام عدالت به حساب‌تان واریز شود و کار دیگری ندارید.

اخبار مرتبط
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: