پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

بستگان متوفیان اربعین برای دریافت غرامت به کجا مراجعه کنند؟

30 شهریور 1401
بستگان متوفیان اربعین برای دریافت غرامت به کجا مراجعه کنند؟

به گزرش بانک اول به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار، در جریان پیاده‌روی اربعین تاکنون ۹۳ نفر از زائرین فوت شده‌اند که سفارت ایران دلیل فوت آن‌ها را تصادف یا مرگ طبیعی اعلام کرده است.

از آنجا که بیمه سامان متولی پوشش بیمه زائرین اربعین است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون به ۴۸۳۲ نفر از فوت شدگان، متقاضیان خدمات درمانی و یا افراد حادثه دیده حاضر در راهپیمایی اربعین، ارائه خدمت شده است.

همچنین، بستگان متوفیان سفر اربعین برای دریافت غرامت و خسارت می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به شرکت و شعب بیمه سامان در سراسر کشور مراجعه کنند.

البته، کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌اند هم در صورتی که بیمه مسافرتی داشته باشند، می‌توانند از خدمات بیمه در این زمینه بهره‌مند شوند.

طبق این گزارش، با دستور رئیس جمهوری مبنی بر تسهیل در روند پرداخت و تخصیص بیمه اربعین، بیمه مرکزی مکلف شد تا حق بیمه اربعین را نسبت به دو سال گذشته افزایش ندهد اما حدود ۳۵ تا ۸۰ درصد میزان ارائه خدمات بیمه‌ای بیشتر شد.

در این بین، در شرایط و تعهدات بیمه اربعین قید شده است که درصورت ایجاد هرگونه خسارت برای هر یک از بیمه‌شدگان باید حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز از تاریخ انقضاء قرارداد مراتب بیمه‌گر اعلام و متعاقب آن مدارک و مستندات مربوطه ارسال شود و پرداخت هزینه‌ها نیز به شرح زیر خواهد بود:

پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه‌شدگان تا سقف پنج میلیون تومان.

 پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) هر یک از بیمه‌شدگان معادل ۵۰ میلیون تومان.

پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه هر یک از بیمه‌شدگان معادل ۳۰۰ میلیون تومان.

پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی بر اثر حادثه هر یک از بیمه‌شدگان تا ۳۰۰ میلیون تومان.

پرداخت هزینه‌های درمانی جراحی و بستری بیمارستانی بر اثر بیماری و یا حادثه برای هر یک از بیمه‌شدگان تا سقف ۵۰ میلیون تومان.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات