جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

ملاک تعیین حساب تجاری «خوداظهاری» افراد شد/ تعداد و مبلغ تراکنش دیگر ملاک نیست

11 مهر 1401
ملاک تعیین حساب تجاری «خوداظهاری» افراد شد/ تعداد و مبلغ تراکنش دیگر ملاک نیست

به گزارش بانک اول علی صالح آبادی در پاسخ مبنی براینکه آیا مصوبه شورای پول و اعتبار برای تفکیک حساب های تجاری و شخصی تغییر خواهد کرد؟ وزیر اقتصاد هم قبلاً گفته بود که امسال این مصوبه اجرا نمی شود. اظهار داشت: عمده کار مربوط به حساب‌های شخصی و تجاری با ساماندهی دستگاه های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت انجام شده است.

وی افزود: الان اکثر افرادی که درگاه پرداخت دارند، حساب تجاری هستند. تکلیف این گروه روشن است و پرونده مالیاتی هم دارند. دیگر معضلی در این زمینه نداریم.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: در شورای پول و اعتبار هم تصویب شد که امسال مبنای تفکیک حساب تجاری و شخصی خوداظهاری افراد باشد. افرادی که علاقه‌مند هستند از مزایای حساب تجاری استفاده کنند به شرط اینکه کار خود را تجاری تشخیص دهند می توانند اعلام کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر که دیگر تعداد و مبلغ تراکنش ملاک تعیین حساب تجاری نخواهد بود؟ گفت: بله؛ تعداد و مبلغ تراکنش حساب امسال هیچ موضوعیتی ندارد.

طی هفته های اخیر بحث‌های زیادی پیرامون دستورالعمل اعلام شده برای تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری ایجاد شده بود و نظرات موافق و مخالف متعددی مطرح شد.

براساس دستورالعملی که از سوی بانک مرکزی منتشر شده بود، کلیه حساب‌های مربوط به اشخاص حقوقی به عنوان حساب تجاری در نظر گرفته شده است. همچنین هر حسابی که بیش از 100 تراکنش واریزی در ماه داشته باشد و مجموع این تراکنش‌ها به 35 میلیون تومان برسد، حساب تجاری تلقی شده و مشمول پرداخت مالیات می‌شود. البته براین نکته تاکید شد که برای تجاری شدن یک حساب لازم است که هر دو شرط در عمل رخ دهد.

بعد از تشدید واکنش‌ها به مصوبه مذکور؛ٰ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با بیان اینکه از نحوه خبرسازی و انتشار اخبار مربوط به تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری بسیار تعجب کرده است، گفت: مساله حساب ها متعلق به قانون بودجه سال 1400 بود و در همان جا مصوب شده و خاتمه پیدا کرده بود و ما در سال 1401 هیچ حکم قانونی ناظر بر اینکه سقف و تعداد گردش را بخواهیم مصوب کنیم وجود نداشت و آنچه منتشر شد کم دقتی در خبررسانی بود. بنای دولت در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، تکیه بر خود اظهاری افراد و قبول آن از سوی دولت است. اطلاع رسانی دقیق‌تر را دوستان شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی اعلام خواهند کرد./تسنیم

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات