چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین جزئیات از تغییرات و حذف و اضافه افراد یارانه‌بگیر

16 آبان 1401
آخرین جزئیات از تغییرات و حذف و اضافه  افراد یارانه‌بگیر

به گزارش بانک اول با توجه به اطلاعات ارائه‌شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها کل افراد ثبت‌نام‌شده تا ابتدای آبان 1401برابر با 2/650/000 نفر هستند. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، از بین این افراد 1/650/000 نفر در دهک 1ـ9 درآمدی قرار گرفتند و مشمول پرداخت یارانه شدند.

همچنین یک میلیون نفر نیز در دهک 10 درآمدی قرار گرفته‌اند و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند.

لازم به ذکر است که کل افراد محذوف اردیبهشت 1401، 5/930/000 نفر بودند که از این تعداد 4/300/000 نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند. از این تعداد 3000/000 نفر در دهک‌های درآمدی ١ـ٩‌ شناخته شدند و مجدداً یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

گفتنی است، یکی از معیارهای تعیین دهک‌بندی خانوارها که اخیراً مورد تأکید قرار گرفته است، دریافت سهمیه 2000دلاری است، به‌عبارت دیگر اگر فردی این سهمیه را دریافت کند، اطلاعات مربوط به آن تحت عنوان فعالیت اقتصادی فرد در سامانه رفاه ایرانیان ثبت خواهد شد و ممکن است دهک‌بندی افراد را دستخوش تغییر کند./تسنیم

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
عیسی کوچکی پستکی
ارسال شده در : شنبه 21 آبان 1401

اعتراض برای نگرفتن یارانه معیشتی . من دهک ده نیستم.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها