یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات نحوه و زمان واریز سود سهام عدالت +مبالغ سود سهام

17 آبان 1401
 جزئیات نحوه و زمان واریز سود سهام عدالت +مبالغ سود سهام

به گزارش بانک اول مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت توضیحاتی را درمورد نحوه و زمان واریز سود سهام عدالت اعلام کرد.

پیمان حدادی  درمورد سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ توضیح داد: میزان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ حدود دو برابر سال گذشته (سود سال ۱۳۹۹)  است. بر این اساس در مرحله اول حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر مشمول تا اواخر پاییز واریز می‌شود.

او  درمورد زمان واریزی مابقی سود سهام عدالت نیز گفت: مابقی سود در اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد واریز می‌شود، زیرا سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود و پس از آن پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت صورت خواهد گرفت. به همین دلیل واریز سود سهام عدالت امسال دو مرحله‌ای شده است.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای ۴۹ میلیون و ۱۸۸ هزار مشمول سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و طبق آن سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی ۴۸۹ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی ۵۷۵ هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند.

بنابراین با توجه به اینکه اعلام شده است سود سال ۱۴۰۰ دو برابر سود سهام سال ۱۳۹۹ خواهد بود، احتمالا سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی حدود ۹۷۸ تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۶۴ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی حدود دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

ایسنا

اخبار مرتبط
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها