جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

توضیحات عشقی درباره انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با سامانه میراث

23 آبان 1402
توضیحات عشقی درباره انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با سامانه میراث

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: سامانه میراث که از هفته گذشته راه‌اندازی شده و به بهره برداری رسیده است آماده انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث است و در این مراحل نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست.

به گزارش  بانک اول به نقل از ایسنا، مجید عشقی درباره سامانه میراث اظهار کرد: براساس زمانبندی که شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده است یکی از وراث می‌تواند به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه کند و مشخصات متوفی را در آنجا وارد کند و نهایتا مشخص می‌کند که به کجا می‌خواهد برای اقدام مراجعه کند.

وی اضافه کرد: وارث مورد نظر در این مرحله به یکی از شعب کارگزاری مراجعه می‌کند. در ادامه مدارک هویتی خود را شخص به همراه گواهی انحصار وراثت را باید ارائه کند. شرکت کارگزاری پس از کنترل و بررسی مدارک آن را وارد سامانه می‌کند و در مرحله بعدی عملیات انتقال تحریر را به صورت الکترونیکی به وراث متوفی انجام خواهد داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت، اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی و ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه در صورت وجود آن و اشاره به وصیت نامه در گواهی حصر وراثت از جمله مدارکی است که مردم برای مراجعه به دفاتر کارگزاری و انجام فرآیند انتقال سهام عدالت به آن نیاز دارند.

عشقی گفت: مردم بدانند در تمامی این مراحل و برای انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث نیاز به پرداخت هیچ وجهی نیست چرا که کارمزد از طریق شرکت سپرده گذاری از محل منابعی که سهام عدالت دارد، پرداخت می‌شود و هیچ یک از وراث نیاز به پرداخت مبلغ ندارند.

اخبار مرتبط
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها