جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

خانوارهای فاقد خودرو بنزین یارانه‌ای می گیرند

26 آبان 1402
خانوارهای فاقد خودرو بنزین یارانه‌ای می گیرند

عضو کمیسیون انرژی مجلس: بخشی از بنزینی که دولت خودش آن را می‌فروشد، در قالب بنزین یارانه‌ای به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو داده می‌شود.

به گزارش بانک اول به نقل از صداوسیما؛ با حضور در برنامه «میز اقتصاد» با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودرو هستند، گفت: این طرح درباره افزایش قیمت بنزین نیست بلکه طبق این طرح قرار است روند فعلی نظام توزیع تغییر کند، به این صورت که به جای آنکه بنزین به خودروها تعلق گیرد بر اساس الگویی به خانوارها اختصاص یابد.

شریعتی نیاسر بیان کرد: براساس تعداد اعضای یک خانوار، سهمیه بنزین به سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد. در این طرح دولت باید تنظیم گر باشد و نباید قیمت تعیین کند.

علی نصرت سرومیلی معاون اجرایی سامانه هوشمند سوخت گفت: وزارت نفت اساسا با بُعد عدالت مداری این طرح موافق است ولی از نظر اجرایی فنی ذینفعان و متولیان دیگر از قبیل وزارت رفاه، سازمانهای نظارتی و امنیتی و غیره هم باید پای کار باشند، همچنین پدافند غیرعامل متولی تأیید زیرساخت هستند.

کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: با توجه به اهمیت سوخت رسانی و گستردگی این طرح، امنیت زیرساخت‌ها و سامانه‌ها برای خدمات رسانی بهتر به مردم باید اطمینان حاصل شود که این کار در دستور کار است.

وی بیان کرد: تا کنون پیوست پدافندی برای اجرای این طرح به سازمان پدافند غیرعامل ارائه نشده است.

مرتضی زمانیان کارشناس انرژی با بیان اینکه اجرای آزمایشی این طرح در کیش با موفقیت انجام شد، گفت: زیرساخت فنی این طرح یعنی قابلیت تخصیص سوخت روی کارت ملی به طور کامل انجام شد و مشکلی در این خصوص نداریم.

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها