شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

چگونه لاستیک دولتی بخریم؟ + مدارک لازم برای خرید

27 آبان 1402
چگونه لاستیک دولتی بخریم؟ + مدارک لازم برای خرید

بر اساس قانون هر کد ملی می‌تواند سالانه ۴ حلقه لاستیک دولتی بخرد، با این حال سهمیه‌بندی لاستیک دولتی در خرید از سایت تولیدکنندگان متفاوت است.

به گزارش  بانک اول ، براساس قانون لاستیک دولتی بیشتر به وسایل حمل‌ونقل عمومی، شامل اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و وانت تخصیص داده می‌شود، اما رانندگان و صاحبان خودروهای شخصی هم این امکان را دارند تا لاستیک را با نرخ دولتی بخرند.

بر همین اساس هر کد ملی می‌تواند سالانه 4 حلقه لاستیک دولتی بخرد، با این حال سهمیه‌بندی لاستیک دولتی در خرید از سایت تولیدکنندگان متفاوت است.

روش حضوری خرید لاستیک دولتی

یکی از  راه‌ها مراجعه حضوری به نمایندگانی است که توسط شرکت‌های تولیدکننده لاستیک در ایران معرفی شده‌اند، برای این کار باید وارد وب‌سایت سازندگان لاستیک شوید و فهرست نمایندگی‌های فروش آن‌ها را مشاهده کنید.

ازآن‌جایی که مراجعه حضوری سختی‌های خاص خود را دارد و باید صبح زود برای خرید و دریافت لاستیک دولتی به نمایندگی مراجعه کرد، بیشتر افراد تمایل به خرید اینترنتی لاستیک دولتی دارند، این روش ثبت‌نام لاستیک دولتی سریع‌تر است و می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز برای این کار اقدام نمایید.

روش اینترنتی خرید لاستیک دولتی

راحت‌ترین روش خرید لاستیک دولتی ثبت‌نام در سایت فروش آن‌لاین است.

ثبت‌نام در سایت‌های فروش آن‌لاین از جمله (کسبینو و تولید ایرانی) هر روز در ساعات مشخصی انجام می‌شود (بهترین زمان ابتدای روز است).

پس از خرید، بارگذاری مدارک و واریز وجه، لاستیک‌ها به آدرس اعلام‌شده ارسال می‌شود.

همچنین برای تهیه لاستیک دولتی می‌توان به سایت جامع تجارت به‌نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کرد.

مدارک لازم خرید لاستیک دولتی

کارت ملی صاحب خودرو

کارت ماشین

برگ سبز خودرو

سهمیه و قیمت لاستیک دولتی

سهمیه لاستیک هر خودرو در سال دو حلقه (حضوری) و چهار حلقه (اینترنتی) است.

مراحل خرید لاستیک از سامانه جامع تجارت به‌شرح زیر است:

1 ـ وارد سایت https://kala.ntsw.ir/Account/Login بشوید و موافقت خود را با شرایط دریافت فیش رزرو از این سامانه اعلام کنید.

2 ـ در مرحله بعد باید اطلاعات هویتی خود مانند کد ملی و شماره تلفن را وارد کنید.

3 ـ کد اعتبارسنجی را که به شماره موبایل شما ارسال شده است، وارد کنید.

4 ـ اطلاعات مربوط به خودرو مانند شماره شاسی و شماره موتور را وارد کنید.

5 ـ سایز، اندازه فاق و پهنای لاستیک موردنظر خود را انتخاب کنید.

6 ـ استان و شهر و تعداد حلقه لاستیک موردنظرتان را وارد کنید.

7 ـ حواله برای شما ارسال خواهد شد. با حواله چاپ‌‌شده، کارت ملی، کارت ماشین و برگ سبز برای دریافت لاستیک دولتی به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید.

نکته: علاوه بر قیمت لاستیک، 9 درصد هم به‌عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خریدتان اضافه می‌شود و در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست را هم باید پرداخت کنید. قیمت‌ها مقطوع است و نمایندگی‌ها نمی‌توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به شما بفروشند.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها