جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

جدیدترین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو

27 آبان 1402
جدیدترین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو

امروز شنبه، ۲۷ آبان ۱۴۰۲ بازار خودرو فعالیت خود را بدون هیچ تغییری نسبت به روز گذشته آغاز کرد و اکثر محصولات داخلی و خارجی ثبات قیمت دارند.

به گزارش بانک اول امروز جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ هیچ تغییری ندارد. با آغاز دوباره روند معاملات از امروز، بازار خودروهای داخلی و مونتاژی روند آرامی به خود گرفته و تمامی محصولات بازار، بدون نوسانی نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

قیمت نهایی خودروهای وارداتی، بدون احتساب هزینه‌های پلاک‌گذاری و مالیات طی هفته گذشته از سوی سامانه یکپارچه مشخص شد که غالباً از آن‌چه که انتظار می‌رفت، نرخ بالاتری دارند؛ اما همین خودروهای وارداتی صفر کیلومتر نیز، رقابت‌پذیری خودروسازان داخلی را بالا می‌برد و به‌طور کلی، التهابات بازار را در بلندمدت کاهش می‌دهد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز روند معاملات امروز تغییری ندارد. کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر، روی نرخ ۳۵۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که از هفته گذشته روی کانال ۵۸۵ میلیون تومان ثابت شده و تغییری ندارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۱ در هفته گذشته افت و خیزهای پنج میلیون تومانی تجربه می‌کرد؛ اما در اولین روز هفته، هیچ تغییری نداشته و با نرخ ۴۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU۵ از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ ۶۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ ۷۲۰ میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک J۴ آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت ۷۳۵ میلیون تومانی هفته گذشته خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم ۷ نفره با مدل ۱۴۰۱ از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، با نرخ یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

هایما ۸S که از جدیدترین خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

علی‌رغم اتفاقاتی که در گذشته می‌توانست باعث تلاطم بازار شوند ( از جمله کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان و افزایش قیمت چشم‌گیر محصولات جدید داخلی)، می‌توان دید که عملاً هیچ اتفاقی در بازار رخ نداده است و اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی، نوسان قیمت چندانی را تجربه نکردند.

بنابراین رکود به وجود آمده در بازار خودرو آن‌چنان سنگین است که احتمالاً طی هفته جاری نیز خبری از تغییرات قیمتی عجیب و غریب نباشد؛ اما باید در نظر داشت که بالا و پایین شدن نرخ دلار در بازار آزاد می‌تواند قیمت خودرو را مستقیماً تحت تأثیر قرار دهد.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها