جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

معرفی کی ام سی JS۶ کرمان موتور

29 آبان 1402
معرفی کی ام سی JS۶ کرمان موتور

شرکت کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از محصول جدیدی با نام کی ام سی JS۶ رونمایی کرد. این خودرو جانشین جک اس۵ به حساب می‌آید و در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید وارد بازار شده است.

به گزارش بانک اول  شرکت کرمان موتور با مونتاژ جک اس ۵ موفقیت‌های زیادی را در بازار ایران به دست آورد. این خودرو جزو کراس اوورهای محبوب بازار ایران محسوب می‌شد و در دهه ۹۰ فروش نسبتاً بالایی را در کشورمان تجربه کرد. اما به دلیل طراحی قدیمی و نیاز به تغییرات اساسی محصولات متناسب سلیقه مشتری، کرمان موتور تصمیم گرفته تا خودروی جانشین این محصول را با نام کی ام سی جی اس ۶ فهرست تولیدات خود اضافه کند.

معرفی کی ام سی JS۶ کرمان موتور

 این خودرو توسط برند سهول طراحی و ساخته شده است که یکی زیر مجموعه‌های کمپانی JAC محسوب می‌شود. این شاسی بلند شهری جمع و جور در بازار چین تحت عنوان اسامی همچون سهول QX یا جک JS۶ فروش می‌رسد. نسخه بنزینی کی ام سی جی اس ۶ در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد و مدل پلاگین هیبرید این خودرو نیز دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. حالا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو ایران، کرمان موتور هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی این محصول را به عنوان تولیدات جدید خود معرفی کرده و احتمالاً هر دوی آنها را به زودی به طور رسمی به بازار عرضه خواهد کرد.

مشخصات فنی کی‌ ام‌ سی JS۶

مشخصات فنی کی‌ ام‌ سی جی اس ۶ در نسخه بنزینی مورد چندان جدیدی برای مشتریان ایرانی به همراه ندارد؛ چرا که مشابه آن در محصولاتی همچون کی ام سی کی ۷ و ایکس ۵ وجود داشته است. بر این اساس یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندر به حجم ۱.۵ لیتر قدرتی برابر ۱۸۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه تحویل می‌دهد.

شتاب صفر تا صد جک JS۶ بنزینی حدود ۹.۵ ثانیه برآورد شده و میانگین مصرف سوخت آن نیز نزدیک به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

معرفی کی ام سی JS۶ کرمان موتور

اما مدل هیبریدی این خودرو دارای یک موتور برقی به قدرت ۲۰۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر مجهز شده است. در این نسخه یک موتور بنزینی ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر نیز وجود دارد که می‌تواند ۸۱ کیلووات یا ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیروی خود را با استفاده از یک گیربکس ECVT به چرخ‌های جلو برساند.

 باتری این خودرو ۲۱.۶۸ کیلووات ساعت ظرفیت خواهد داشت که هم توسط موتور بنزینی قابل شارژ است و هم می‌توان آن را از طریق اتصال به شارژر خانگی (۳ ساعت) یا عمومی (فست شارژ - ۳۰ دقیقه) کاملا شارژ کرد.

 این باتری می‌تواند در حالت تمام برقی انرژی لازم برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت توسط کی ام سی JS۶ هیبریدی را تامین کند. برد این خودرو در حالت برقی-بنزینی نیز معادل ۱۳۰۰ کیلومتر است؛ زیرا مصرف سوخت ترکیبی JS۶ در حالت برقی - بنزینی تنها برابر ۱.۳۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. در حالت بنزینی نیز این رقم برابر ۵.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است

جک جی اس ۶ هیبرید حدود ۱۷۶۵ کیلوگرم وزن دارد و در محور جلوی آن از سیستم تعلیق مکفرسون و در عقب از سیستم تعلیق مالتی لینک استفاده شده است.

بررسی طراحی بیرونی کی ام سی JS۶

با توجه به آنکه کی ام سی JS۶ حدود ۳ سال پیش طراحی شده بنابراین در نمای بیرونی به اندازه محصولات جدید برخی کمپانی‌های چینی، خاص به نظر نمی‌رسد. با این حال این سبک طراحی جذابیت‌های زیادی دارد و به عنوان یک ماشین خانوادگی در بازار ایران می‌تواند مورد پسند بیشتر مشتریان قرار بگیرد. در قسمت جلو چراغ‌های اصلی به جوانب میانی سپر انتقال پیدا کرده‌اند و چراغ‌های نواری در لبه کاپوت به عنوان دیلایت و چراغ‌های راهنما انجام وظیفه می‌کنند.

معرفی کی ام سی JS۶ کرمان موتور

 جلو پنجره بزرگ نیز فرم قاطع‌تری برای چهره این محصول جدید کرمان موتور به وجود آورده است. طرح چراغ‌های عقب با قسمت جلو تقریبا هماهنگ به نظر می‌رسد و در مجموع می‌توان گفت که ظاهر این کراس اوور کامپکت چینی به عنوان یک محصول متوسط خانوادگی، در نوع خود زیبا و قابل قبول احساس می‌شود.

طراحی داخلی

طرح نمای داخل KMC JS۶ به نوبه خود زیبا و امروزی به نظر می‌رسد و اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه خواهید شد که طرح کنسول بین صندلی‌های جلو و بخش‌هایی از داشبورد، تقریباً با نمای داخل کی‌ ام سی ایکس ۵ مشابهت دارد. اما در اینجا از نمایشگرهای یکپارچه دوگانه در قسمت بالای داشبورد استفاده شده که در بسیاری دیگر از خودروهای چینی نیز مشابه آن تاکنون دیده شده است.

معرفی کی ام سی JS۶ کرمان موتور

 استفاده ترکیبی از متریال پلاستیک نرم و روکش‌های چرمی هم بر کیفیت کابین این خودرو افزوده است. فاصله بین محور چرخ‌های این خودرو معادل ۲۷۲۰ میلی‌متر است؛ بنابراین فضای طولی اتاق کی‌ ام‌ سی نسبتا جادار و بزرگ خواهد بود. در مورد حجم صندوق عقب کی ‌ام سی جی اس ۶ نیز باید بدانید که این فضا ظرفیت پذیرش ۵۲۰ لیتر از چمدانها و وسایل کاربران خود را خواهد داشت‌.

امکانات و آپشن‌ های کی ام سی  js۶

کی ام سی جی اس ۶ امکانات رفاهی بسیار متنوع و مطلوبی ارائه می‌دهد که قطعاً می‌تواند رضایت بالایی در کاربران خودرو ایجاد کند. منتها اثری از سامانه‌های هشداردهنده پیشرفته و سیستم‌های کمک راننده در آن دیده نمی‌شود:

  • شش کیسه هوا، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم ترمز اضطراری
  •  دوربین ۳۶۰، دوربین ثبت وقایع، سقف پانورامیک
  •  کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای
  •  آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن و مموری 
  • تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت به همراه ماساژور و مموری صندلی ،گرمکن صندلی‌های جلو
  • درب صندوق برقی
  • تهویه اتوماتیک دوگانه
  •  سنسور پارک عقب
  •  نمایشگر مالتی مدیا لمسی با قابلیت اندروید اتو و اپل کار پلی، بلوتوث و  USB

قیمت کی ‌ام سی JS۶ در بازار ایران

در زمان نگارش این مطلب هنوز قیمت رسمی کی‌ ام‌ سی جی اس ۶ برای مشتریان ایرانی مشخص نشده است. اما با نگاهی به قیمت این خودرو در بازارهای جهانی می‌توان فهمید که محصول جدید کرمان موتور در رده تولیدات ۱۷ تا ۲۰ هزار دلاری بازارهای بین‌المللی جا می‌گیرد. بنابراین احتمالا می‌تواند یکی از کراس اوورهای کامپکت نسبتا خوش‌قیمت مونتاژی در بازار ایران محسوب شود. البته باید منتظر ماند و دید که شرکت کرمان موتور و نهادهای تصمیم‌گیرنده در مورد قیمت خودرو، درنهایت چه مبلغی را به عنوان ارزش نهایی کی ام‌ سی JS۶ در نظر خواهند گرفت.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
عباس
ارسال شده در : دوشنبه 29 آبان 1402

قیمت احتمالی حداقل2/5میلیارد برای قشر مرفه جامعه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها