چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

فراز و فرود یک‌ساله قیمت خودرو + جدول

01 آذر 1402
فراز و فرود یک‌ساله قیمت خودرو + جدول

به گزارش بانک اول روند رو به رشد قیمت خودرو از نیمه دوم سال گذشته و همزمان با اما و اگرهای عملی شدن طرح واردات خودرو، کم‌کم شتاب گرفت و در فروردین امسال قیمت خودرو در بازار آزاد به اوج خود رسید.

رصد تغییرات یک‌ساله قیمت کف بازار خودرو نشان می‌دهد نیمه دوم فروردین امسال رکوردی تاریخی در قیمت‌ انواع خودروها از تولیدات داخلی گرفته تا مونتاژی‌ و وارداتی‌ رقم خورد و اعداد و ارقام عجیبی به ثبت رسید، اما از اوایل اردیبهشت‌ماه با آغاز واگذاری خودروهای ثبت‌‌نامی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی، آرام آرام حرکت نزولی قیمت‌ها آغاز شد. با این حال روند تحولات تأثیرگذار بر بازار خودرو، به‌ویژه واردات خودروهای صفر و کارکرده، تا کنون به‌گونه‌ای پیش رفته که از میانه تابستان به این سو نزول قیمت متوقف شده و قیمت‌های امروز انواع خودروها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، همچنان بالاتر است.



 

اخبار مرتبط
سهند S در قالب طرح پیش‌فروش سایپا به‌عنوان جایگزین ساینا S در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه قرار گرفت. موعد تحویل محصول جدید سایپا ممکن است تا هفته پایانی اسفند ادامه داشته باشد و هنوز قیمت تمام‌شده‌ای برای آن اعلام نشده
به اطلاع نمايندگان ایران خودرو میرساند، شرايط تبديل متمركز مختص تعهدات منقضي، مطابق جدول پيوست اعلام مي شود؛ لازم است نمايندگان در خصوص اطلاع رساني به مشتريان تعهدات منقضي اقدام لازم را مبذول فرمايند.
بورس کالا در سال ۱۴۰۳ نیز به عنوان بستری مطمئن و شفاف برای عرضه خودرو به کار خود ادامه می‌دهد. نخستین مزایده در سال ۱۴۰۳، مربوط به کامیون کشنده فاو می‌شود که از روز یکشنبه مورخ ۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در ویترین بورس کالا قرار می‌گیرد.
متقاضیان فوق میتوانند طی مدت 10 روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند. زمان فعالسازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسای پیامک از سوی ایران خودرو خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها