یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پاسخ بانک مرکزی به یک ادعا در مورد موسسه نور

11 آذر 1402
پاسخ بانک مرکزی به یک ادعا در مورد موسسه نور

بانک مرکزی با اشاره به انتقال شعب و سپرده های موسسه نور به بانک ملی تاکید کرد برخلاف گذشته سیاست قطعی بانک مرکزی، عدم انتقال مشکل از موسسات ناتراز به بانک‌های بزرگ است.

به گزارش بانک اول،مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در فضای مجازی نوشت:

بانک مرکزی در این دوره به اندازه سپرده‌های موسسه نور، دارایی‌های باکیفیت (شامل شعب، سایر اموال بدون مشکل و …) را به بانک ملی منتقل کرد.

برخلاف گذشته، سیاست قطعی بانک مرکزی، عدم انتقال مشکل از موسسات ناتراز به بانک‌های بزرگ است.

اما مساله دارایی‌های مشکل‌دار موسسه نور ( که دیگر فاقد ماهیت بانکی است) نیز توسط بانک مرکزی پیگیری و حل و فصل خواهد شد.

اخبار مرتبط
در راستای انجام اصلاحات لازم در نظام بانکی کشور و به منظور صیانت از حقوق سپرده‌گذاران و حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی ایران، بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی(سران سه قوه)، شورای پول و اعتبار و کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی، وضعیت مؤسسه اعتباری غیربانکی نور تعیین تکلیف گردید و در همین راستا شعب و سپرده‌ها و بخشی از دارایی‌های مؤسسه اعتباری غیربانکی نور (متناظر با سپرده‌های انتقالی) به بانک ملی ایران منتقل شده است.
خاندوزی با بیان اینکه خروجی گزارشگری مالی باید یک خروجی مؤثری شود، افزود: مصادیق نر خشکنی ها چند برابر آن چیزی است که ما مطلع هستیم. بنابراین برنامه اقدام مشترک فی مابین وزارت اقتصاد و بازیگران حرفه حسابداری شروع خواهد شد تا اصلاحاتی در زمینه گزارشگری مالی و تنوع بخشی به خدمات صورت گیرد. همچنین نظام انگیزشی و ابزارهای هدایتی باید با کار گرفته شود تا اثربخشی حرفه حسابداری افزایش یابد.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: انحلال موسسه نور و انتقال سپرده ها به بانک ملی بدون انتقال زیان واقعی به مردم، دولت و بانک ملی انجام خواهد شد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور نسبت به انتقال سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران اقدام می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها