یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای ۱۰ درصد بیشتر از نرخ یارانه‌ای تعیین شد

11 آذر 1402
قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای ۱۰ درصد بیشتر از نرخ یارانه‌ای تعیین شد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای ۱۰ درصد بیشتر از قیمت گاز مایع یارانه‌ای تعیین شد.

به گزارش بانک اول  جلیل سالاری در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه قیمت گاز مایع یارانه‌ای در سامانه سدف هر کیلوگرم ۲۳۰ تومان تعیین شده است که با احتساب نرخ خدمات توسط شرکت‌های گاز مایع به قیمت هر کیلوگرم ۲۵۳۶ تومان (هر کپسول ۱۱ کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان) عرضه می‌شود، اظهار کرد: بنابراین قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای برای هر کپسول ۱۱ کیلویی با قیمت غیریارانه‌ای با احتساب ۱۰ درصد افزایش قیمت، هر کپسول ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: تکلیف قانونی امسال عرضه گاز مایع تنها از طریق تراکنش در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی (سدف) بود و دولت تلاش کرد ظرفیت لازم برای همه مصرف‌کنندگان خرد را آماده کند، اما عده‌ای نتوانستند در سامانه ثبت‌نام کنند، بنابراین به‌منظور رفاه مصرف‌کنندگان، دولت شرایطی فراهم کرد که گاز مایع را در اختیار همه خانوارهایی که خارج از سامانه و مصرف‌کنندگان جزء هستند و حتی کسانی که علمک گاز را نصب کرده‌اند، قرار دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: افزایش و تغییر قیمت قابل‌توجهی نداشته‌ایم و تنها تکلیف قانونی مسیر تراکنش از طریق سدف برای روند عرضه گاز مایع در کشور بود که این شرایط کنونی برای رفاه مصرف‌کنندگان خرد که به‌نحوی نیاز به گاز مایع دارند، فراهم شد.

سالاری تأکید کرد: همکاران من در مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر قیمت شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع نظارت خواهند کرد و امیدواریم دستگاه‌های نظارتی و وزارت صمت نیز نظارت عالیه را انجام دهند.

وی تصریح کرد: همه شرکت‌های توزیع گاز مایع موظف هستند این قیمت را رعایت کنند و مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند در صورت مشاهده عرضه گاز مایع با نرخ متفاوت با مناطق و نواحی شرکت پخش تماس بگیرند و بی‌شک با این موضوع برخورد خواهد شد./ایسنا

اخبار مرتبط
تفریح و سرگرمی علاوه بر تغییر روحیه ، باعث ریکاوری می شود تا کارها با انگیزه و دقت بیشتری انجام بپذیرد. همچنین معمولا ایده‌های ناب و خلاقانه در زمان استراحت حاصل می شود.
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی از ۹ اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. تمام داوطلبان کنکور باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.
«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال ۱۰ برابر هم شده باشد هیچگونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رییس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»
با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها