شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

گزارش روزانه بورس ۱۲ آذر/مقاومت ۲ میلیون و ۱۰۰ واحدی شکست

12 آذر 1402
گزارش روزانه بورس ۱۲ آذر/مقاومت ۲ میلیون و ۱۰۰ واحدی شکست

بازار سهام با رشدی ۳۳ هزار واحدی توانست مقاومت ۲ میلیون و ۱۰۰ واحد را بشکند و مجددا در مسیر صعود قرار گیرد.

به گزارش  بانک اول بازار سهام دومین روز کاری هفته را در ادامه ی روند صعودی روز گذشته و پیرو اخباری که در خصوص تجدید ارزیابی برخی از سهام لیدر بازار منتشر شد، توانست با رشد به پایان رساند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 31 هزار واحدی به 2 میلیون و 118 هزار واحد رسید و توانست مجددا مقاومت 2 میلیون 100 هرا واحدی را بشکند. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی رشدی 2300 واحدی به ارتفاع 731 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «هرمز» و «خاور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «فولاد»، «شستا» و «وبصادر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرومیت»، «فصبا» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 آذر ماه 1402، مبلغ 8 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 650 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 323 نماد در محدوده مثبت و 110 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 240 نماد در محدوده مثبت و 81 نماد در محدوده منفی معامله شدند./تسنیم

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها