شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

واگذاری اراضی روستایی به متقاضیان با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی

12 آذر 1402
واگذاری اراضی روستایی به متقاضیان با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی

معاون بنیاد مسکن گفت: در صورت همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه اراضی روستا‌ها به متقاضیان واگذار شده و به آن‌ها تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

به گزارش بانک اول مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: در راستای بهبود وضعیت ساخت وساز واحدهای مسکونی و همچنین در راستای  افزایش نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی به ویژه در روستاها سعی کرده ایم اراضی مازاد را در بخش های مختلف به افراد واگذار کنیم تا از این طریق بتوانیم زمنیه را برای افرادی که در مناطق شهری داوطلب استفاده از طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند و مایل به سکونت در روستاها هستند  فراهم کنیم.

به گفته وی در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم که طی دو سال در روستاهای کشور، یعنی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود یک میلیون قطعه زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار کنیم تا مردم بتوانند در روستاها ساکن شوند. همچنین  افرادی که در شهرها واجد شرایط نهضت ملی مسکن بوده‌اند و می‌خواهند در روستاها ساکن شوند علاوه بر اینکه زمین با اجاره ۹۹ ساله دریافت خواهند کرد بلکه تسهیلات به آن‌ها برای ساخت خانه پرداخت خواهد شد.

جودی ادامه داد: در این راستا به این افراد وام مسکن روستایی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد و یا وام نهضت ملی مسکن شهری به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد و افراد واجد شرایط می‌توانند هرکدام از این دو وام را که بخواهند دریافت کنند.

او گفت:  استقبال از این طرح بسیار خوب خواهد بود  و بسیاری از متقاضیان به سمت استفاده از تسهیلات وام مسکن روستایی خواهند رفت و چرا که  کارمزد این تسهیلات بسیار کم است و ۱۸ درصد باقی این سود به صورت یارانه از سوی دولت به سیستم بانکی پرداخت می‌شود.

معاون مسکن روستایی افزود: امیدواریم هرچه سریعتر ضمانت نامه های لازم برای پرداخت این تسهیلات فراهم شود و سهمیه بانک ها توسط بانک مرکزی هم در استان های مختلف ابلاغ شود تا بتوانیم این تسهیلات به متقاضیان پرداخت کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.
اداره راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.
این مصوبه برای تعیین سقف اجاره و نظارت در این زمینه در اختیار خوبی به دولت می‌دهد. البته کاهش نرخ تورم تولید مسکن را سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم شاهد افزایش نرخ اجاره مانند سال گذشته نباشیم. نظارت گسترده بر بنگاه‌های املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، سامانه رایگان خودنویس و هم‌چنین افزایش عرضه زمین و افزایش ساخت مسکن از جمله اقدامات ما در این زمینه است.
بازارهای مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی که حوزه آگهی باشند؛ اگر مسئولان وزارت راه و شهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکوهای اینترنتی، بساط قیمت سازی برای آشفته کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها