دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

کدام دهک‌ها مشمول یارانه تشویقی شدند؟

13 آذر 1402
کدام دهک‌ها مشمول یارانه تشویقی شدند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دهک‌های مشمول کالابرگ گفت: در گام نخست برای پنج دهک اول یارانه مضاعف و تشویقی پیش بینی شده و با توجه به تصمیمات اخیر دو دهک دیگر هم اضافه شده اما هنوز درباره دهک‌های ۸ و ٩ تصمیمی اتخاذ نشده است.

به گزارش بانک اول، سید صولت مرتضوی پس از پایان نشست برخط پاسخ به تماس‌های مردمی در پاسخ به این پرسش ایرنا که پس از سه دور حضور در این مرکز آیا به تمام درخواست‌های مردمی رسیدگی شده است، گفت: مرکز ارتباطات مردمی شیوه خوبی را انتخاب کرده است و این ارتباطات چهره به چهره با مردم برای ما اثر تربیتی دارد. اینکه یک مدیر گوش شنوا داشته باشد و درد و دل مردم را بشنود سبب ارتقای مدیریت و تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تر می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به تمام درخواست‌ها پاسخ داده شد و رسیدگی شد در برخی موارد امکان پاسخ و رسیدگی وزارتخانه مهیا نبود چون مرتبط با سایر دستگاه‌ها باشد.

عمده مطالبات مردم

مرتضوی گفت: عمده درخواست‌ها در حوزه توانبخشی، ارتباط کارگر و کارفرما، صندوق‌های بازنشستگی و آموزش فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال بوده و همه تلاش این است مشکلات را کمتر کنیم و درخواست‌ها مردم را پیگیری و به نتیجه برسانیم تا شرمنده مردم نباشیم.

کدام دهک‌ها مشمول امتیاز تشویقی کالا برگ شدند

وزیر تعاون درباره برنامه وزارت برای دهک‌های ۸ و ٩ که مشمول امتیاز تشویقی برای دریافت کالابرگ نشده‌اند، گفت: قانونگذار در باره درباره دهک‌های کم برخوردار جامعه گفته است. در گام نخست برای پنج دهک اول یارانه مضاعف و تشویقی پیش بینی شد و با توجه به تصمیمات اخیر دو دهک دیگر هم اضافه شده است و هنوز درباره دهک‌های ۸ و ٩ تصمیمی اتخاذ نشده که در صورت تصمیم‌گیری اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها