جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

سهمیه سوخت این خودروها قطع شد

13 آذر 1402
سهمیه سوخت این خودروها قطع شد

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: طبق تصمیم کارگروه مقرر شده است در بخش ناوگان تاکسیرانی صرفاً تاکسی‌های دارای بیمه نامه شخص ثالث، از سهمیه سوخت برخوردار شوند که فرآیندهای مربوط به نحوه اجرای آن درحال برنامه‌ریزی هستیم.

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا؛ سیدکاظم عزیزی  با اشاره به تاثیر اجرای طرح اجرای عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای سنگین بدون بیمه نامه شخص ثالث، اظهار کرد:  اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای سنگین بدون بیمه نامه شخص ثالث، منافع بالایی برای کشور داشته است.

وی افزود: ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در بخش خودروهای نفت گازسوز با موفقیت اجرا شده که از یک سو تاثیر بسزایی در افزایش مراجعه جهت تمدید بیمه نامه شخص ثالث و از سوی دیگر صرفه جویی قابل توجه در مصرف نفت گاز به دلیل عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بدون بیمه، به همراه داشته است.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه مطابق تکلیف قانونگذار در ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص سهمیه برای وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه جلوگیری به عمل آورد، گفت: در همین راستا، کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث با محوریت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و حضور دستگاه‌های ذی ربط ازجمله بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارت‌های بدنی، فراجا و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تشکیل و پس از برگزاری جلسات متعدد، طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای نفت گاز سوز در سه گام تعریف و اجرایی شد.

عزیزی تصریح کرد: با اجرای این ماده قانونی، بیش از ۵۰ هزار خودرو نفت گازسوز فاقد بیمه شناسایی شد که در پنج ماه گذشته به تدریج طی گام های متوالی وارد لیست هشدار شدند، دارندگان این خودروها ابتدا به مدت یک ماه هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها پیغام هشدار بیمه را دریافت کرده و سپس کارت هوشمند سوخت آنها تا دریافت بیمه نامه جدید، در لیست خاکستری قرار گرفته و موقتاً غیر فعال شد.

وی با بیان اینکه برابر آخرین گزارش استخراج شده، تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار خودرو(معادل ۴۰ درصد خودروها)، پس از اعمال قانون، اقدام به اخذ بیمه نامه کردند، گفت: روند مراجعه ناوگان هدف جهت دریافت بیمه نامه همچنان ادامه دارد و به دلیل عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه نامه، روزانه حدود ۲ میلیون لیتر در مصرف نفت گاز، صرفه جویی حاصل شده است.

به گفته معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور  با اجرای کامل این ماده قانونی در بخش ناوگان سنگین، از این پس طرح با پایش مستمر خودروهای نفت گازسوز از حیث دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث تداوم خواهد یافت.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها