جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

فوری / همه دارندگان کارت سوخت بخوانند

13 آذر 1402
فوری / همه دارندگان کارت سوخت بخوانند

سهمیه بنزین ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده‌نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل‌ذخیره خواهد بود.

به گزارش بانک اول، سهمیه بنزین ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده‌نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل‌ذخیره خواهد بود؛ این در حالی است که از ابتدای سهمیه بندی بنزین، سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت ۶ ماه در نظر گرفته شده بود که این مدت زمان از اردیبهشت سال ۹۹، به ۹ ماه افزایش یافته است.

مدت زمان ذخیره بنزین در کارت سوخت خودروهای سواری بنزینی از ۶ ماه (۳۶۰ لیتر) به ۹ ماه (۵۴۰ لیتر) افزایش پیدا کرده است و البته بر طبق روال قبل از این، میزان سهمیه ماهیانه برای خودروهای شخصی بنزین‌سوز ۶۰ لیتر، دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای ( ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

برای انواع تاکسی ها، سهمیه بنزین متفاوتی ریخته می شود. بر اساس کارکرد تاکسی و دوگانه سوز بودن یا تک سوز بودن آن، سهمیه‌ها کم و زیاد می شوند. طبق اعلام شرکت پخش فراورده های نفتی تاکسی های بنزینی ۴۰۰ لیتر، تاکسی های دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر (از ابتدای آذرماه ۲۵۰ لیتر)، تاکسی بین شهری بنزینی ۷۵۰ لیتر، تاکسی بین شهری دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر و تاکسی ون شهری بنزینی ۶۰۰ لیتر، سهمیه بنزین دارند.

اعتبار کارت سوخت خودروهای تاکسی با توجه به اینکه سهمیه بنزین آنها بیشتر از یک خودروی سواری است، یک ماه است. به این معنی که اگر یکی از خودروهایی که بالا نام بردیم، سهمیه یک ماه خود را به هر دلیل استفاده نکند، سهمیه او سوخت می شود و در ماه جدید سهمیه جدید برای او لحاظ می شود. این قانون برای وانت ها نیز اجرا می شود.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها