شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

چانگان CS35 پلاس در سایپا تولید خواهد شد/ مشخصات فنی

14 آذر 1402
چانگان CS35 پلاس در سایپا تولید خواهد شد/ مشخصات فنی

شرکت سایپای ایران پس از چند سال وقفه، قصد دارد مجدداً همکاری خود را با شرکت چانگان چین برای مونتاژ مدل‌های جدید از خودروهای این شرکت چینی از سر بگیرد.

به گزارش بانک اول سایپا بیش از یک دهه پیش، کراس اوور CS35 چانگان را به صورت CKD مونتاژ می‌کرد که به دلیل تحریم‌ها در سال 1398 مجبور به توقف تولید این مدل شد. اما سال گذشته مدیرعامل این خودروساز بزرگ ایرانی، در مجمع عمومی سالیانه از برنامه‌ریزی برای مونتاژ دو خودروی جدید چانگان به روش CKD خبر داده است.

یکی از این دو مدل، نسخه به‌روز شده چانگان CS35 پلاس خواهد بود که نمونه‌های وارداتی آن در بازار کشور عرضه شده است.

طراحی چانگان CS35 پلاس

شرکت چانگان چین در سال 2021 میلادی، مدل فیس لیفت جدیدی از کراس اوور CS35 پلاس را روانه بازار کرد که تحولات ظاهری و فنی چشمگیری را نسبت به نسل قبل این محصول به ارمغان آورده است.

در طراحی جدید، جلوپنجره افزایش یافته و چراغهای جلو کوچکتر و باریکتر شده‌اند. همچنین چراغهای اصلی در گوشه‌های سپر و به صورت مخفی قرار گرفته‌اند.

نمای جانبی خودرو با اضافه شدن یک خط قرمز و ضربه‌گیرهای پلاستیکی، جذابیت بیشتری یافته است. ابعاد رینگ‌های 18 اینچ نیز با بدنه متناسب است.

در بخش عقب نیز از چراغ‌های به هم پیوسته و خروجی‌های دوگانه اگزوز استفاده شده که نشان از هویت اسپرت این خودرو دارند.

در مجموع، چانگان با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها، توانسته خودرویی جذاب و کارآمد در سگمنت کراس اوور خلق کند.

فضای داخلی چانگان CS35 پلاس

خودروی کراس اوور چانگان CS35 پلاس از یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ به حجم 1392 سی‌س با تنفس طبیعی بهره می‌برد و توان حداکثری 158 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر در 1500 دور بر دقیقه تولید می‌کند.

نیرو از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن 15 ثانیه و حداکثر سرعتش به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

وزن این خودرو 1390 کیلوگرم و ابعاد آن به شرح طول 4335 میلی‌متر، عرض 1825 میلی‌متر و ارتفاع 1660 میلی‌متر است. میزان مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد و ظرفیت باک سوخت آن 52 لیتر است./خودروبانک

اخبار مرتبط
اولین عرضه خودرو‌های وارداتی در سال ۱۴۰۳ قرار است روز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت آغاز شود.
هنگامی که کاربر با کارت سوخت غیرفعال‌شده برای سوخت‌گیری مراجعه می‌کند، با کد خطای ۲۵ روبه‌رو خواهد شد. این کد هنگامی به کاربر نمایش داده می‌شود که کارت سوخت او از نظر فیزیکی مشکل پیدا کرده یا آن‌که غیرفعال شده باشد. نمایش این کد به معنای عدم امکان استفاده از کارت سوخت است. در این حالت باید برای صدور کارت سوخت جدید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایید.
بررسی مشخصات فنی بررسی سایپا کوییک متقاضیان ثبت نام کوییک GX-L و GXR-L باید کل مبلغ یعنی حوالی ۳۷۹ میلیون تومان را یکجا پرداخت کنند. موعد تحویل سایپا برای کوییک نیز ۹۰ روزه است. اما شاهین و ساینا در قالب طرح پیش فروش سایپا عرضه شدند که متقاضیان باید حدود نصف مبلغ را پرداخت کنند و مابقی را طبق قیمت روز کارخانه سایپا در موعد تحویل بپردازند.
شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه و یا عدم حائز شرایط بودن متقاضی، ثبت نام ایشان از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهدشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها