یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

ورود مشاوران املاک به سامانه املاک و مستغلات در آینده نزدیک

18 آذر 1402
ورود مشاوران املاک به سامانه املاک و مستغلات در آینده نزدیک

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: با به‌روزرسانی سامانه املاک و مستغلات به‌زودی مشاوران املاک هم برای انعقاد قرارداد اجاره وارد این سامانه خواهند شد و مشکلی از لحاظ انعقاد قرارداد برای این صنف ایجاد نمی‌شود.

به گزارش بانک اول هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : تا کنون بیش از ۴۲ هزار قرارداد با کد رهگیری اجاره رایگان بین موجران و مستاجران در سامانه املاک و مستغلات به امضا رسیده که همین امر نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن داشته است.

به گفته وی طبق برنامه ریزی که صورت گرفته مشاوران املاک را وارد سامانه املاک و مستغلات می‌کنیم افزود: با اجرایی شدن این سامانه، زمانی که مالک و مستاجر یکدیگر را پیدا کرده باشند از طریق این سامانه بدون پرداخت مبلغی اقدام به انعقاد قرارداد می کنند.

عباسی اصل افزود: با راه اندازی این سامانه و ورود مشاوران املاک به این سامانه به صورت قطع نرم افزار ها در قالب ورود واسطه اقدام به انعقاد قرارداد می کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: در برخی از موارد مالکان یک واحد مسکونی چند نفر هستند ، با توجه به آنکه به صورت مداوم و هفتگی این سامانه به روز رسانی می شود بنابراین برای تمامی بخش ها از جمله وجود چند مالک هم برنامه ریزی کرده ایم./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.
قیمت اسمی یک مترمربع آپارتمان در تهران، در فاصله سال ۹۰ تا پایان ۱۴۰۲، از یک میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۷۵ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید و ۴۰ برابر شد. اما قیمت واقعی مسکن در این فاصله، ۲.۳ برابر شده است.
نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها