پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

ثروتمندترین خانواده‌های جهان کدامند؟

20 آذر 1402
ثروتمندترین خانواده‌های جهان کدامند؟

بلومبرگ در گزارشی فهرست ثروتمندترین خانواده‌های جهان در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده که نشان می‌دهد چگونه توزیع ثروت جهانی با ثروت‌های نفتی تغییر شکل می‌دهند.

به گزارش بانک اول  به نقل از بیزنس، بر اساس رتبه‌بندی بلومبرگ، خانواده شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهور امارات که برای اولین بار به این فهرست پیوستند، به‌عنوان ثروتمندترین سلسله در جهان ظاهر شدند. امارت خانگی آنان در ابوظبی، جایی است که بیشترین ذخایر نفت امارات در آن یافت می‌شود. ثروت این خاندان ۳۰۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

دومین خانواده ثروتمند، خانواده والتون، مستقر در ایالات‌متحده، صاحب بزرگترین خرده‌فروشی جهان از نظر درآمد، والمارت هستند. ثروت تخمینی آنان ۲۵۹.۷ میلیارد دلار است.

در رتبه سوم، سلسله هرمس فرانسه قرار گرفته که مالک برند مد لوکس هرمس هستند، ثروت تخمینی خانه هرمس ۱۵۰.۹ میلیارد دلار است.

خانواده مارس، صاحب غول قنادی ایالات‌متحده با نام خود، با مجموع ثروت ۱۴۱.۹ میلیارد دلار در جایگاه چهارمین خانواده ثروتمند قرار گرفتند.

تازه وارد دیگر، خاندان آل ثانی، خاندان سلطنتی قطر با تخمین ۱۵۵ میلیارد دلار دارایی در جایگاه پنجم این رتبه‌بندی قرار گرفت. ثروت این خاندان سلطنتی بر اساس ذخایر عظیم نفتی قطر است با این حال، آل ثانی دارایی‌های خارجی قابل توجهی مانند مد والنتینو نیز دارد.

خانواده کخ، صاحبان شرکت پتروشیمی ایالات‌متحده، صنایع کوچ (۱۲۷.۳ میلیارد دلار) و خاندان سعود، خاندان سلطنتی عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان (۱۱۲ میلیارد دلار) مکان‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

پس از آنان خانواده آمبانی، صاحبان شرکت نفت هندی ریلاینس (۸۹.۹ میلیارد دلار) قرار دارند. ورتمایر، مالک شنل در فرانسه (۸۹.۶ میلیارد دلار) در جایگاه نهم و تامپسون‌ها، دارندگان سهام خبرگزاری رویترز (۷۱.۱ میلیارد دلار) در رتبه دهم قرار گرفتند.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، مجموع ثروت ۲۵ خانواده ثروتمند جهان طی سال گذشته ۱.۵ تریلیون دلار یا تقریبا ۴۳ درصد افزایش یافته است.

این آژانس همچنین خاطرنشان کرد که سه خانواده خلیجی که در این رتبه‌بندی گنجانده شده‌اند احتمالا بسیار ثروتمندتر از این تخمین‌های محافظه‌کارانه هستند.

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها