شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

واگذاری ایران خودرو و سایپا کلید خورد

20 آذر 1402
واگذاری ایران خودرو و سایپا کلید خورد

رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد، در راستای واگذاری خودروساران به بخش خصوصی، سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

به گزارش بانک اول بابک احمدی رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی باید صلاحیت و اهلیت افراد به دقت بررسی شود و بعد از واگذاری هم نیاز به نظارت و کنترل داریم تا سرمایه گذار به تعهداتش عمل کند.

وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از ثروت‌های کشور است، شاید مردم رضایت کافی از کیفیت محصولات نداشته باشند، اما در کشور‌های منطقه ما این صنعت وجود ندارد و حتی در ترکیه هم قطعات خودرو تولید می‌کنند، اما هنوز به تولید انبوه خودرو نرسیده اند.

احمدی ادامه داد: در راستای اجرای دستور 8 ماده‌ای رئیس جمهور، فرایند خصوصی سازی خودروسازان در حال انجام است. سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

احمدی گفت: در این واگذاری‌ها باید موضوع اشتغال پایدار و عدم توقف جریان تولید و توسعه محصول مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نقشه راه صنعت خودروسازی افزود: تمرکز تولید خودروسازان، خودرو‌های برقی خواهد بود و همه بخش‌های وزارت صمت نیز برای تولید خودرو‌های برقی هدفگذاری و همکاری دارند، در حوزه زیرساخت‌های خودرو‌های برقی، نظیر سیستم‌های کنترلی و توسعه باتری هم اکنون چند سرمایه گذار وارد عرصه شده اند و کار را آغاز کرده ایم.

اخبار مرتبط
اولین عرضه خودرو‌های وارداتی در سال ۱۴۰۳ قرار است روز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت آغاز شود.
هنگامی که کاربر با کارت سوخت غیرفعال‌شده برای سوخت‌گیری مراجعه می‌کند، با کد خطای ۲۵ روبه‌رو خواهد شد. این کد هنگامی به کاربر نمایش داده می‌شود که کارت سوخت او از نظر فیزیکی مشکل پیدا کرده یا آن‌که غیرفعال شده باشد. نمایش این کد به معنای عدم امکان استفاده از کارت سوخت است. در این حالت باید برای صدور کارت سوخت جدید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایید.
بررسی مشخصات فنی بررسی سایپا کوییک متقاضیان ثبت نام کوییک GX-L و GXR-L باید کل مبلغ یعنی حوالی ۳۷۹ میلیون تومان را یکجا پرداخت کنند. موعد تحویل سایپا برای کوییک نیز ۹۰ روزه است. اما شاهین و ساینا در قالب طرح پیش فروش سایپا عرضه شدند که متقاضیان باید حدود نصف مبلغ را پرداخت کنند و مابقی را طبق قیمت روز کارخانه سایپا در موعد تحویل بپردازند.
شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه و یا عدم حائز شرایط بودن متقاضی، ثبت نام ایشان از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهدشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها