ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

عرضه ۲ محصول سایپا در سامانه یکپارچه / تنها دو روز فرصت باقیست

25 آذر 1402
عرضه ۲ محصول سایپا در سامانه یکپارچه / تنها دو روز فرصت باقیست

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی اعلام کرد از محل ظرفیت‌های خالی موجود شرکت سایپا محصولات این شرکت تا دوشنبه ۲۷ آذرماه در این سامانه عرضه می‌شود و امکان ثبت سفارش ۲خودرو امکان پذیر است.

به گزارش بانک اول بر اساس اطلاعیه شماره پنج سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی، با توجه به ظرفیت‌های خالی ناشی از انصراف متقاضیان و افزایش تولید، در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای کلیه متقاضیان خودرو، ظرفیت‌های قابل ارائه توسط خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

طرح‌های عرضه شامل طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده (خودروهایی که مورد تأیید ستاد نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده باشند)، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (صرفاً" مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مورد تأیید سازمان ثبت احوال کشور است). مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح به عهده متقاضی است.

لازم به ذکر است تخصیص خودرو برای متقاضیان محترم طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر طبق ماده ۱۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

ثبت‌نام در این مرحله هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌نماید و تعهد خودروساز صرفاً بر اساس قطعی کردن ثبت نام و واریز وجه متقاضی در زمان مقرر شده توسط خودروساز، شکل می‌گیرد.

خودروهای عرضه شده در این مرحله

با توجه به اعلام شرکت سایپا با محصولات ساینا SDA و شاهین با گیربکس اتوماتیک مبنی بر امکان فروش فوق‌العاده محصولات خود با تحویل حداکثر سه‌ماهه، کلیه متقاضیان دارای شرایط به شرح ذیل می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند:

فقط متقاضیان ٢ مرحله می‌توانند خودرو انتخاب کنند

برای همه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه (که ۱۰۰ میلیون تومان پول بلوکه کرده‌اند) که موعد زمانی تحویل خودرو آنها پیش از این در فصول آتی تعیین شده است (متقاضیانی که در طرح‌های جایگزینی قبلی و یا در طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت)، امکان لغو سفارش و انتخاب خودرو از محصولات عرضه شده میسر است.

با توجه به نوع فروش فوری پس از فراخوان و اعلام مهلت واریز وجه توسط خودروساز، متقاضیان محترم ظرف مدت حداکثر ۵ روز نسبت به تکمیل وجه اقدام نمایند.

کلیه افرادی که دعوت‌نامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته‌اند و متقاضیان که در طرح‌های جایگزینی قبلی سامانه و یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت و مشمول این طرح نیستند

به جهت تسهیل در فرایند انجام کار پیشنهاد می‌گردد متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش به سایت شرکت سایپا مراجعه نمایند.

توجه به این نکته ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

سامانه جهت انتخاب خودروها از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ در دسترس است.

متقاضیان می‌توانند در صورت هرگونه سوال با شماره‌های ۴۲۵۱۶۳۲۶-۴۲۵۱۶۳۲۷-۴۲۵۱۶۳۲۸ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط
به اطلاع نمايندگان ایران خودرو میرساند، شرايط تبديل متمركز مختص تعهدات منقضي، مطابق جدول پيوست اعلام مي شود؛ لازم است نمايندگان در خصوص اطلاع رساني به مشتريان تعهدات منقضي اقدام لازم را مبذول فرمايند.
بورس کالا در سال ۱۴۰۳ نیز به عنوان بستری مطمئن و شفاف برای عرضه خودرو به کار خود ادامه می‌دهد. نخستین مزایده در سال ۱۴۰۳، مربوط به کامیون کشنده فاو می‌شود که از روز یکشنبه مورخ ۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در ویترین بورس کالا قرار می‌گیرد.
متقاضیان فوق میتوانند طی مدت 10 روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند. زمان فعالسازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسای پیامک از سوی ایران خودرو خواهد بود.
در طرح اعلام شده از سوی کرمان موتور، قیمت قطعی خودرو یک‌ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده اما کرمان موتور تخفیف ۲۵ میلیون تومانی در نظر گرفته است. مبلغ پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان شامل آورده راننده و مبلغ اسقاط خودرو و تسهیلات کرمان موتور ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است، صندوق کارآفرینی امید نیز ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این طرح اختصاص داده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها