جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

اولین علامت این بیماری بی‌علامتی است

29 آذر 1402
اولین علامت این بیماری بی‌علامتی است

  منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق در رادیو سلامت با بیان اینکه این بیماری ارثی است و اولین علامت آن، بی‌علامتی است، افزود: بی‌توجهی به درمان آن می‌تواند آن را به یک بیماری کشنده تبدیل کند.

به گزارش بانک اول یک متخصص قلب و عروق گفت: فشار خون کشنده علائمی مثل سردرد پس سر، دوبینی، مگس پران، تنگی نفس، تهوع و سرگیجه ایجاد می‌کند.

 منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق در رادیو سلامت با بیان اینکه فشار خون یک ارثی است و اولین علامت آن، بی‌علامتی است، افزود: بی‌توجهی به درمان آن می‌تواند آن را به فشار خون کشنده تبدیل کند.

او  با بیان اینکه افراد مبتلا به فشار خون بالا بهتر است ۲ بار در روز فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند، ادامه داد: یک بار صبح موقع از خواب بیدارشدن و یک بار عصر، فشار خون نباید به صورت وسواس گونه اندازه‌گیری شود.

قارونی با تأکید بر اینکه ورزش کردن، کاهش وزن در حد ۲ الی ۳ کیلوگرم، مصرف سیر و گریپ فروت می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، گفت: اما این موارد جایگزین مصرف دارو نمی‌شوند و افراد مبتلا به فشارخون باید تا آخر عمر زیر نظر پزشک خود دارو مصرف کنند.

وی تاکید کرد کنترل فشار خون در همه افراد مبتلا به فشارخون بالا با یک نسخه واحد انجام نمی‌شود و هر بیماری با توجه به شرایط و سن خودش دارو را دریافت می‌کند.

این متخصص قلب و عروق در پایان درباره‌ی افرادی که همیشه فشارخونشان پایین است اظهارکرد: اگر این افراد سرگیجه و مشکلی ندارند این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند و در صورت بروز افت قند خون در افراد مبتلا به دیابت به فرد که هوشیار است ماده قندی بدهید.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها