یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

وعده جدید معاون وزیر راه / خانه های این افراد تا پایان سال تحویل داده می شود

30 آذر 1402
وعده جدید معاون وزیر راه / خانه های این افراد تا پایان سال تحویل داده می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس به اتمام می‌رسد و تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش بانک اول دغدغه مسکن یکی از مسائل بنیادی و حیاتی در جوامع جهانی است. با افزایش جمعیت و شهرنشینی، تأمین مسکن با چالش‌های بزرگی روبرو شده است. این چالش‌ها شامل قیمت‌های بالا، کمبود مسکن معقول و کیفیت مناسب، تأمین امکانات عمومی در نزدیکی مسکن‌ها و همچنین تأمین مسکن برای افراد با درآمد کم می‌شوند. در این زمینه، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی در تلاش برای ارائه راهکارهایی مناسب برای بهبود وضعیت مسکن، توسعه مسکن معقول و مستدام، و کاهش تفاوت‌های اجتماعی در دسترسی به مسکن می‌باشند. مسکن معقول و مناسب نقش مهمی در رفاه و کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کند و برای جامعه به طور کلی اهمیت دارد.

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: با توجه به پروژه های نیمه کاره‌ای که در مسکن مهر شهر جدید پردیس وجود داشت،  رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تاکید داشتند که تعهدات باقی مانده مسکن مهر در این شهر هرچه سریعتر انجام شود و پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد.

او می گوید: در  شهر پردیس ۱۰ هزار واحد تکمیل شده و مراحل محوطه سازی هم به اتمام رسیده است که تا پایان امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، طی دو سال گذشته  بیش از  ۳۵ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

جعفری با بیان اینکه به دلیل محدودیت های مالی دستگاه های خدمات رسان با مشکلات و موانعی مواجه بودند، افزود: ما در شهرهای جدید بخشی از زیر ساخت‌های شهری را اجرا کردیم به طوری که  تامین گاز  با هماهنگی دستگاه های مربوطه  انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به اینکه این پروژه ها در سنوات گذشته بر اساس استانداردهای قدیم تهیه و اجرا شده بود بسیاری از این موارد باید با هماهنگی استانداردهای نظام مهندسی انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: درحال حاضر با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی باید با سرعت بیشتری تحقیقات شهری صورت گیرد. برای برخی از پروژه ها هم جلساتی با استانداری تهران و اعضای  هیات مدیره شهرهای جدید برگزار و نواقص برطرف شد و باید اعتبارات مورد نیاز را برای تکمیل انشعابات تعیین تکلیف کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات استاندار تهران و پیگیری‌های انجام شده، دستگاه های خدمات رسان انشعابات خود را تعیین تکلیف کرده اند.

جعفری بیان کرد: یک بسته ۱۰ هزار واحدی از مسکن مهر را تا پایان امسال افتتاح خواهیم کرد و بخشی از واحدها هم که در مرحله  اسکلت هستند را سریعتر تکمیل می کنیم و به بهره‌برداری خواهیم رساند و امیدواریم تا پایان  سال آینده پرونده مسکن مهر را ببندیم. /باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
در هفته های گذشته وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.
قیمت اسمی یک مترمربع آپارتمان در تهران، در فاصله سال ۹۰ تا پایان ۱۴۰۲، از یک میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۷۵ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید و ۴۰ برابر شد. اما قیمت واقعی مسکن در این فاصله، ۲.۳ برابر شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها