جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

فروش جدید خودروهای شاهین اتوماتیک و ساینا S لغو شد! / علت چه بود؟

04 دی 1402
 فروش جدید خودروهای شاهین اتوماتیک و ساینا S لغو شد! / علت چه بود؟

فروش سایپا فقط یک روز پس از اعلام آن لغو شد؛ عرضه شاهین اتوماتیک و ساینا S به زمانی دیگر موکول شده است.

به گزارش بانک اول روز شنبه سایپا از بخشنامه فروش جدید خود برای شاهین اتوماتیک و ساینا S خبر داد. این دو خودرو در جریان سامانه یکپارچه به مشتریان عرضه شده بودند و اکنون نوبت اعلام شرایط فروش آن‌ها بود. بااین‌حال، در روز یکشنبه این بخشنامه لغو شد. هنوز دلیل واضحی برای لغو شرایط فروش سایپا اعلام نشده است. اطلاعیه رسمی سایپا در این مورد به شرح زیر است:

احتراماً پیرو بخشنامه شماره ۳۹۵۲۰۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ درخصوص ثبت‌نام جدید سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی (شاهین اتوماتیک و ساینا S)، ضمن پوزش از متقاضیان، به اطلاع می‌رساند جهت هماهنگی برقراری ارتباط سیستمی و در راستای سهولت ثبت‌نام متقاضیان، زمان ثبت‌نام متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برخی کاربران هدف سایپا از لغو بخشنامه فروش را بازارگرمی برای محصولاتش عنوان می‌کنند. این شرکت در اقدامی عجیب سایپا ۱۵۱ یا همان وانت پراید را با شرایط پیش‌فروش و تحویل در سال آینده به متقاضیان ارائه کرده است. این اتفاق درحالی رخ داد که سایپا ۱۵۱ به‌طور دائم توسط این خودروساز با شرایط فروش فوری عرضه می‌شد. با توجه به اعلامیه شورای رقابت برای برگزاری جلسه در پنجم دی‌ماه، به‌نظر می‌رسد که سایپا تصمیم دارد برای اعلام قیمت‌های جدید صبر کند.

از سوی دیگر، دو خودروی عرضه‌شده در این شرایط فروش، یعنی شاهین اتوماتیک و ساینا S، شرایط مطلوبی در بازار ندارند. شاهین اتوماتیک نتوانست عدم موفقیت شاهین دنده‌ای در بازار را جبران کند و به سرنوشتی بدتر از همتای دنده‌ای خود دچار شد.

قیمت این خودرو تنها در طول یک ماه از حدود ۷۵۰ میلیون تومان به کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان سقوط کرد که نشان‌دهنده نبود مشتری برای این خودرو است. ساینا S نیز با اختلاف قیمت ۳۰ میلیون تومانی در بازار به فروش می‌رسد. علاوه‌براین، حضور انبوه مدل‌های کوییک در بازار راه را برای افزایش قیمت و رشد تقاضای این خودرو مسدود کرده است.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها