جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

تعرفه خودروهای وارداتی تغییر کرد

06 دی 1402
تعرفه خودروهای وارداتی تغییر کرد

با پیشنهاد وزارت صمت با موافقت سایر دستگاه ذی ربط تعرفه های قطعات منفصله انواع خودروها ساماندهی شد به شیوه ای که امکان حمایت حداکثری از افزایش تولید خودروها در داخل کشور میسر شود

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه دولت مبلغ 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از سازمان دامپزشکی پیش‌بینی شد تا مقابله موثرتری با شیوع بیماری‌های واگیردار در پرندگان داشته باشد و در حد امکان جبران خسارت را هم به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین با اختصاص اعتباری برای حمایت از سازمان پزشکی قانونی موافقت شد تا خدمت‌رسانی مناسب‌تری در ایام بحران داشته باشد.

سخنگوی دولت تأکید کرد: در راستای حمایت حداکثری از تولید داخل در حوزه خودروسازی و افزایش آن با پیشنهاد وزارت صمت برای ساماندهی تعرفه‌های قطعات منفصله انواع خودروها موافقت شد. تمرکز در حوزه حمایت از خودروهای با حجم پایین‌تر و قیمت اقتصادی‌تر از اهداف این اقدام است.

دبیر هیئت دولت افزود: تعرفه واردات خودروهای برقی، هیبریدی یا قیمت پایین، به صفر یا یک درصد کاهش می‌یابد. هرچه به سمت واردات خودروهای برقی، هیبریدی یا قیمت پایین برویم تعرفه‌ها به صفر یا یک درصد کاهش می‌یابد و بعکس هر چقدر به سمت خودروهای گران‌قیمت و یا غیربرقی و هیبریدی پیش برویم قیمت تعرفه‌ها افزایش یافته و بالا می‌ماند.

سخنگوی دولت افزود: اصلاح آیین‌نامه شناسایی و صیانت از وسایل نقلیه تاریخی هم انجام شد تا امکان حمایت‌های قانونی موثرتر و دریافت خدمات بیشتری برای فعالان این بخش انجام شود.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای جلوگیری از ورود متقلبان به دانشگاه، تصریح کرد: هم دولت هم سایر قوا کاملاً جدی هستند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه‌ها را داشته باشد. این کار هم تضییع حقوق مردم در زمان خدمت‌رسانی این افراد بعد از پایان تحصیل و هم حقوق دیگر دانشجویان است.

وی تاکید کرد: با همکاری قوای سه‌گانه مصوبه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، در این مصوبه هم حق اعتراض داوطلبان شبهه‌دار به تقلب تامین شده و هم از حقوق سایر داوطلبان و مردم و حیثیت علمی دانشگاه صیانت شده است.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها