جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

خط و نشان جدید ایران خودرو برای سازمان استاندارد و مشتریان

06 دی 1402
خط و نشان جدید ایران خودرو برای سازمان استاندارد و مشتریان

ایران‌خودرو اعلام کرد: در صورت عدم تمدید مجوزهای سازمان ملی استاندارد برای تولید هر گروه از محصولات، نسبت به توقف خط و جایگزینی با محصول دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش  بانک اول  ایران‌خودرو با تاکید بر الزام اجرای استانداردهای 85 گانه در محصولات، عنوان کرده، تمامی محصولاتی که دارای استاندارد هستند، در حال فراخوان تکمیل وجه برای مشتریان است و سایر خودروها نیز در صورت تمدید مجوز سازمان ملی استاندارد و ادامه تولید، فراخوان خواهند شد. 

این خودروساز تصریح کرده، در صورت عدم تمدید مجوزهای سازمان ملی استاندارد برای تولید هر گروه از محصولات، نسبت به توقف خط و جایگزینی با محصول دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

ایران‌خودرو اعلام کرد: در حال حاضر فراخوان واریز وجه برای خودروهای این گروه صنعتی که منطبق با استانداردهای 85گانه تولید می‌شوند در حال انجام است.

 این گونه اقدام ایران‌خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشند و بهانه‌ای برای عدم‌تحویل خودرو نداشته باشند اما متأسفانه بهانه استانداردهای 85گانه باعث شده است مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمی‌گیرد.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود: "خودروسازان به من گفته‌اند که «به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»،‌ حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد."، اما عملاً خبری از توصیه نیست و مشتری که ماه‌ها در انتظار خودروی ثبت‌نامی خود در سامانه یکپارچه است به‌یک‌باره با فراخوانی از شرکت روبه‌رو می‌شود که؛ "محصول ثبت‌نامی شما تغییر کرده است و می‌توانید این خودروی جدید را خریداری کنید."
این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می‌کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.

در زمان حاضر مشتریان پژو207 دستی امکان تحویل خودروهای خود را ندارند و ایران‌خودرو می‌گوید: "باید پژو207 جدید را خریداری کنید"، که در این شرایط خریدار باید 150 میلیون تومان پول بیشتری را به حساب شرکت واریز کند.

علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تاراv1پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده است و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.

خودرو راناپلاس هم مشمول این تبدیل اجباری شده است و افرادی که سال گذشته برای خرید راناپلاس ثبت‌نام کرده‌اند اکنون مجبورند خودروی راناپلاس ارتقایافته را دریافت کنند و 100 میلیون تومان بیشتر به حساب شرکت واریز کنند./تسنیم

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها