پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

وضعیت قرمز ۸ بانک

13 دی 1402
وضعیت قرمز ۸ بانک

رئیس جمهور گفت: چند بانک و موسسه مالی در کشور از بانک مرکزی اضافه برداشت داشته اند، که پرونده این‌ها باید سریعا تعیین تکلیف شود.

به گزارش بانک اول، در فروردین ۱۴۰۲ رئیس جمهور گفت: یکسری از بانک‌ها و موسسات خصوصی و غیر خصوصی هستند که این‌ها از بانک مرکزی اضافه برداشت دارند و اضافه برداشتشان باعث پایه پولی و افزایش نقدینگی می‌شود و در نتیجه باعث برهم خوردن نظامات اقتصادی هستند.

به گفته رئیسی این باید در یک زمان محدود از بانک مرکزی پایان پذیرد و وضعیت این موسسات هم مشخص شود.

به نوشته فارس، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در اریبهشت ۱۴۰۲ گفت: بانکی هست دو سال، سه سال ناتراز است. این بانک دیگه تراز نمی‌شود وقتی تراز نشود باید به سمت رزولیشن برود.

وی در ۲۱ آذر ۱۴۰۲ گفته بود: ۲۱۰ همت برای این که کفایت سرمایه، دربانک‌های خصوصی داشته باشیم. کمبود سرمایه بانک‌های خصوصی و دولتی درمجموع در حدود ۵۷۰ همت است.

هشدار به ۸ بانک

محمدرضا فرزین گفت: ما نزدیک به ۸ بانک را در حال حاضر برنامه اصلاح دادیم و اگر نتوانند اصلاحات لازم را انجام بدهند، قطعا باید برویم سراغ استفاده از ماده ۳۹ یا انحلال بانک.

محمد جواد شریف زاده معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: درسال ۱۳۹۸ بانک مرکزی اختیار ویژه‌ای را از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا درخواست کرد تا چند بانک ناتراز را تعیین تکلیف کند که یکی از این موسسات موسسه نور بود.

متاسفانه درآن دوره بانک مرکزی این تصور را داشت که با گذاشتن هیئت سرپرستی درموسسه نور می‌تواند این موسسه را احیا کند.

به همین جهت چندسال زمان از دست رفت و موسسه نور نه تنها احیا نشد، بلکه ناترازی‌های موسسه نور به شکل اضافه برداشت ازمنابع بانک مرکزی افزایش پیدا کرد.

زخم های کهنه ای که سر باز کردند

برخورد با بانک‌های ناتراز ماموریتی است که پیش از این هم رئیس جمهور بار‌ها بر آن تاکید داشته است. صحبت از بانکی‌هایی است که ناترازی آن‌ها صحبت دیروز و امروز نیست.

ناترازی که انباشت آن در سال‌های گذشته اصلاح آن را نیازمند چند صدهزار میلیارد تومان کرده است.

وعده‌ای که اجرایی شدن آن در ۹ مهر ۱۴۰۲ با انحلال موسسه اعتباری توسعه و ادغام موسسه نور در بانک ملی زیر نظر بانک مرکزی آغاز شد.

مسیری که بانک مرکزی در آغاز آن قرار دارد و تاخیر در برخورد با این بانک‌ها هزینه‌های اصلاح را بیشتر خواهد کرد.

رییس جمهور هم سرعت بخشیدن در برخورد با بانک‌های ناتراز را از مدیران بانک مرکزی مطالبه کرد بانک‌هایی که تنها یکی از آن‌ها در فصل بهار امسال بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی اضافه برداشت داشته است.

اخبار مرتبط
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجتبی باجلان
ارسال شده در : جمعه 15 دی 1402

اگر ثبت نام در سیستم دولتی هم باشد مثل دولت من چون تبلیغ اینترنت دولت برای مردم در یکی از سایت ها دیده میشود فقط شماره تلفن را ثبت میکردی برایت کد احراز میآمد و با وارد کردن تائید میشد ثبت نام با موفقیت انجام شد آیا این هم کُلاه برداری بوده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها