پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

دکمه هوش مصنوعی به کیبورد ویندوز مایکروسافت اضافه می‌شود

14 دی 1402
دکمه هوش مصنوعی به کیبورد ویندوز مایکروسافت اضافه می‌شود

به گزارش  بانک اول  کلید Copilot که در سمت راست دکمه اسپیس قرار می گیرد، اولین تغییر در چیدمان صفحه کلید ویندوز از زمانی است که مایکروسافت کلید ویندوز/استارت (Windows/Start) را در سال ۱۹۹۴ اضافه کرد. این تغییر، منعکس کننده تعهد این شرکت به هوش مصنوعی است و شرکای سخت افزاری مایکروسافت در روزهای آینده، در نمایشگاه فناوری CES، رایانه های ویندوز ۱۱ با دکمه Copilot  را رونمایی خواهند کرد و به مرور زمان، این دکمه، به یک ویژگی ضروری تبدیل خواهد شد.

این میانبر به کاربران کمک می‌کندتا با کمک هوش مصنوعی، تصاویر را ایجاد کرده، ایمیل بنویسند و متون را خلاصه کنند.

یوسف مهدی، مدیر ارشد بازاریابی مصرف کننده مایکروسافت، در وبلاگی با اعلام این تغییر گفت: این شرکت، سال ۲۰۲۴ را «سال رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی» می‌بیند که منعکس کننده روند نوظهور مشابه در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند برای معرفی مدل‌های خود به عنوان «تلفن‌های هوش مصنوعی» هستند. این عناوین، به خودی خود وزن زیادی ندارند، اما مایکروسافت سال گذشته را صرف بازسازی بزرگترین محصولات خود در زمینه فناوری هوش مصنوعی کرده است که می تواند محتوای جدیدی را از مجموعه عظیم داده‌ها، تولید کند. این فهرست اکنون شامل ویندوز، آفیس، موتور جستجوی بینگ، نرم افزارهای امنیتی و محصولات مشتری و مالی است. این کار متکی به فناوری GPT-۴ شرکت OpenAI که مایکروسافت ۱۳ میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ورود مایکروسافت به عرصه خدمات هوش مصنوعی، هنوز به افزایش فروش سازندگان دستگاه تبدیل نشده است، زیرا ویژگی‌های جدید Copilot به طور یکسان برای دستگاه‌های جدید و موجود عرضه می‌شوند./ایسنا

اخبار مرتبط
موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.
بسیار در مورد تکامل باورنکردنی هوش مصنوعی از نظر عملکرد آن در برابر انسان صحبت می‌شود. تقریباً در سراسر جهان، هوش مصنوعی در طیف وسیعی از وظایف مبتنی بر عملکرد از انسان پیشی گرفته است که نیاز به توسعه معیارهای جدید و چالش برانگیزتر دارد. مسلماً این درجه از توسعه را می‌توان با برچسب «خوب» طبقه‌بندی کرد، اما این گزارش به روی دیگر سکه در مورد تکامل سریع هوش مصنوعی می‌پردازد.
ویژگی‌های مختلف جمنای رایگان مانند پردازش تصاویر و تولید متن در Gemini Advanced پیشرفته‌تر و جامع‌تر می‌شوند و تجربه‌ی استفاده از هوش مصنوعی چندوجهی با قابلیت‌های پیشرفته را به کاربر منتقل می‌کنند.
تحلیل نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی و مدل‌سازی تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر سیاره زمین در رویدادهای شدید آب‌وهوایی از اهمیت بالایی برخوردار است. هوش مصنوعی از شبکه‌های مختلف استفاده می‌کند که بر روی پیش‌بینی‌های آب‌وهوای جهانی آموزش ببیند تا مشکلات را در مدل‌های آب‌وهوای فعلی تصحیح کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها