شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ اعلام شد

16 دی 1402
شرایط ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ اعلام شد

ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده از روز گذشته، ۱۵ دی ماه آغاز شده و ودیعه‌گذاران در سه مرحله فراخوانده می‌شوند.

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده از روز گذشته، ۱۵ دی ماه آغاز شد. 

واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، می‌توانند ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد رهگیری و تکمیل مدارک خویش، به‌ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

برای حج ۱۴۰۳، ودیعه‌گذاران در سه مرحله فراخوانده می‌شوند؛ نخست افرادی که تا ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ ودیعه‌گذاری کرده‌اند، در مرحله دوم ودیعه‌گذاران حج تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ و در مرحله سوم ودیعه‌گذاران تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۶ فراخوانده می‌شوند.

تا کنون سهمیه حج ایران برای سال آینده ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است؛ البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان در حال انجام است تا این سهمیه به مرز ۸۹ هزار نفر برسد.

در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در نوبت انتظار سفر حج تمتع هستند.

اگرچه هنوز محاسبه کامل درباره قیمت حج انجام نشده است، اما طبق آنچه سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است، هزینه حج با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به‌نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چنددرصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود؛ بنابراین در مرحله پیش‌ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب این مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

باقیمانده هزینه سفرنیز (که بر مبنای هزینه‌های ارزی و ریالی محاسبه می‌شود) هنگام ثبت‌نام قطعی افراد در کاروان‌های اعزامی که متعاقباً اعلام خواهد شد، دریافت می‌شود.

در سال گذشته هزینه اولیه حج ۱۴۰۲ در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۱۲۰ میلیون تومان اعلام شده بود که در نهایت هزینه تعیین‌شده برای زائران بین ۱۰۹ تا ۱۳۰ میلیون تومان تعیین شد؛ یک کاروان برای زوجین نیز تدارک دیده شد که هزینه ۱۴۵ میلیون تومان بود.

اخبار مرتبط
وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.
به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.
قاليباف با تاكيد بر اينكه مجلس در عين اختلاف سليقه و اختلاف ديدگاه با سياست‌هاي ارزي دولت همراهي كرده است، گفت: همه اختيارهاي موجود در قانون دايمي را به رييس بانك مركزي داديم و هر چه ايشان در جلسه سران قوا بيان كردند قبول كرديم اما شرايط كنوني نشان مي‌دهد كه هم رويكرد اقتصادي و هم رويكرد مديريتي در موضوع ارز دچار اشكال است.
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها