پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

جزییات جدید از خرید با کارت یارانه

16 دی 1402
جزییات جدید از خرید با کارت یارانه

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، سید محمدرضا میرتاج الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سرعت بروز فناوری به قدری بالاست که تغییرات آن به بازه یک سال هم نمی‌رسد. در حوزه دیجیتال همانند دانش قدیم به قرن نیاز نداریم و اگر تلاش نکنیم عقب می‌مانیم. آیا سرعت کشور ما با تغییر سرعت تکنولوژی همگام است؟ خیر ما سرعت پایینی داریم و باید گام‌های بزرگی برداریم.
وی با اشاره به اینکه تحول در دنیای دیجیتال مفهوم حکمرانی را تغییر می‌دهد، گفت: یکی از آثار حکمرانی دیجیتال بهبود خدمات عمومی است تا دولت‌ها مسیر مستقیم داشته باشند و براساس نیازها پاسخگو باشند. وقتی اشتراک سازمانی باشد، استفاده از کاغذ کم می‌شود.
وی ادامه داد: باید ببینیم رابطه حکمرانی دیجیتال با حکمرانی اسلامی چیست؟ حکمرانی اسلامی رویکردها و اصول را نشان می‌دهد و حکمرانی دیجیتال شیوه‌ها و ابزار را نمایان می‌کند. حاکمان در حکمرانی اسلامی نباید چیزی را پنهان کنند. عدالت اصل است و توازن در مسائل مالی و بودجه باید رعایت شود. در برخی موارد مانند یارانه‌های غیرمستقیم هرکسی ظرف بیشتری دارد برداشت بیشتری دارد. یک خانواده فقیر نباید ناشناخته باشد که امکانات دریافت نکند. حکمرانی دیجیتال بستری را فراهم می‌کند که اطلاعات و کاوش تشکیل شود.

این نماینده مردم گفت: کالابرگ الکترونیکی از سه سال قبل در مجلس مطرح شد و می‌خواهیم ۱۱ قلم کالا را در این قالب توزیع کنیم. امروز زیرساخت مورد نیاز در بانک مرکزی فراهم شده و البته نقایصی هم دارد. باید خرید با کارت یارانه و با قیمت مصوب دولت باشد که این مصداق استفاده از زیرساخت‌های دیجیتال است.
میرتاج‌الدینی بیان کرد: در حوزه دیجیتال شاهد رشد استارت‌آپ‌ها و افزایش زیرساخت‌ها هستیم. صندوق شبکه توسعه فیبر نوری مصوب شده و اکنون ۴ میلیون مشترک هدفگذاری شده و به ۲۰ میلیون اتصال خواهد رسید.
وی درباره سرمایه انسانی اظهار کرد: بستر جذب این افراد را فراهم نکردیم و باید بستر بهره‌مندی از افراد تحصیل کرده و ماهر را فراهم کنیم. باید دبیرخانه دائمی این کنفرانس را ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد
موضوع تفکیک و جداسازی یارانه‌ها، همواره مورد سوال قشر زیادی از مردم است، بسیاری از مردم نمی‌دانند برای تفکیک یارانه خود باید به چه ارگانی مراجعه و یا چه اقدامی انجام دهند.
یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه منظور می‌شود که اگر از آن استفاده کنند یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها