یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

17 دی 1402
خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

بانک مسکن از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا سیزدهم دیماه سال جاری، برای ساخت بیش از ۲۹۹ هزار واحد مسکونی تسهیلاتی بالغ بر ۷۱۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گزارش بانک اول  بانک مسکن همسو با مأموریت دولت در اجرای ابر پروژه نهضت ملی و تأمین مسکن برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه، از آغاز اجرای این طرح تا سیزدهم دیماه سال جاری برای ساخت ۳۱۴ هزار و ۵۵۹ واحد مسکونی در قالب ۴۸ هزار و ۶۴۴ پروژه قرارداد ساخت منعقد کرده است که از این تعداد، تسهیلات ساخت ۲۹۹ هزار و ۵۱۴ واحد مسکونی به سازندگان پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش؛ ۳۷ درصد از تسهیلات پرداختی بانک مسکن به خود مالکان اختصاص دارد و مابقی نیز مربوط به نهادهای معرفی کننده از جمله اداره کل راه و شهرسازی، شهرهای جدید، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، صندوق مسکن، سازمان همیاری شهرداری‌ها و…. است.

در این مدت تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۳۳ واحد مسکونی در قالب ۷۹ هزار و ۴۹۲ پروژه به بانک معرفی شدند که ۴۳ درصد این واحدها سهم خود مالکان است.

همچنین از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا سیزدهم دی ماه سال جاری، متقاضیان تعداد یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۵۰۱ فقره حساب افتتاح کردند.

اخبار مرتبط
در هفته های گذشته وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.
قیمت اسمی یک مترمربع آپارتمان در تهران، در فاصله سال ۹۰ تا پایان ۱۴۰۲، از یک میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۷۵ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید و ۴۰ برابر شد. اما قیمت واقعی مسکن در این فاصله، ۲.۳ برابر شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مریم امیری هستم
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 دی 1402

سلام وقتتون بخیر به تمام مسئولان که برای مردم زحمت می کشند من برای مادرم ثبت نام مسکن ملی کردم هنوز در سایت نوشته (وضعیت در انتظار تایید )نمیدونم کجا برم پیگیری کنم که بتونم تشکیل پرونده براش بدم ممنون میشم مرا راهنمایی کنید انشالله در پناه حق سلامت باشید

رضا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 دی 1402

ما سال 98چهل ملیون اول ومهر 1401مبلغ 50م برای مسکن ملی فردیس پارک تندرستی پرداخت کردیم حتما بانک مسکن تسهیلات 550ملیونی ما رو به راه و شهرسازی داده. پس چطور راه و شهر سازی البرز به ما پیام داده بیاید انصراف بدید ویک پروژه دیگه ثبت نام کنید. میگه پیمانکار ضرر میکنه

لیلا جعفری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 دی 1402

سلام به ما میگن عید تحویل ولی الان میگن معلوم نیست

کاوه
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 دی 1402

توراخدا فکر اونهایی که تحت پوشش کمیته هستن اسمشان درامده برای مسکن مهر فکری بکنین من الان پیامک امده برام ندارم قسط اولو بدم شمارابه قران فکری برای مابکنین خسته شدیم از مستاجری

مجید از یزد هستم
ارسال شده در : دوشنبه 18 دی 1402

سلام من چهار فرزند زیر بیست سال دارم و هیچ زمین و خانه ای ندارم و مستاجر هستم و برای زمین ثبت نام کردم

محمود عبدالله زاده
ارسال شده در : دوشنبه 18 دی 1402

سلاممن دارای سه فرزند هستم میتونم زمین دریافت کنم یکی از بچه هام فرزند طلاق هستن

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها