جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

رمز انواع کارت هدیه و مدت اعتبار کارت ها

18 دی 1402
رمز انواع کارت هدیه و مدت اعتبار کارت ها

کارت هدیه بانکی این روزها تبدیل به یکی از شیک‌ترین کادوهای مناسبتی شده است. تقریبا تمام بانک‌های کشور امکان صدور آنی کارت هدیه را فراهم کردند. این کارت قابل شارژ نیست ولی دارندگان آن امکان دریافت رمز دوم و همچنین استفاده از خدمات اینترنتی را دارند.اما صدور کارت هدیه برای چه اشخاصی مجاز نیست؟!

به گزارش بانک اول، بهترین هدیه در مناسبت‌های مختلف می‌تواند پول نقد باشد. بعضی افراد پول نقد را در قالب کارت‌های هدیه به دیگران هدیه می‌دهند. کارت هدیه، کارتی بی‌نام است که دارنده آن می‌تواند تا سقف موجودی کارت نسبت به خرید کالا و خدمات یا برداشت نقدی وجه از دستگاه‌های خودپرداز اقدام کند. رمز کارت هدیه بانکی در پاکت آن درج شده است اما اگر رمز کارت را پیدا نکردیم باید چه‌کار کنیم؟ رمز پیش فرض کارت هدیه انواع بانکی به شرح زیر است؛

رمز کارت هدیه بانک ملی

مدت اعتبار ۲ سال بعد از صدور است و رمز کارت به طور پیش فرض ۱۱۱۱ است.

رمز کارت هدیه بانک تجارت

مدت اعتبار ۲ سال است و رمز کارت به طور پیش فرض ۱۵۵۴ است.

رمز کارت هدیه بانک پارسیان

مدت اعتبار ۳ سال و رمز کارت هدیه بانک پارسیان در زمان صدور طی یک برگه همراه کارت اعلام می شود. اما معمولا به صورت پیشفرض ۱۱۱۱ یا ۱۲۳۴ است.

رمز کارت هدیه بانک پاسارگاد

رمز کارت هدیه بانک پاسارگاد در زمان صدور طی یک برگه همراه کارت اعلام می شود. اما معمولا به صورت پیشفرض ۱۱۱۱ یا ۱۲۳۴ است.

رمز کارت هدیه بانک رفاه

مدت اعتبار:۳ سال و رمز کارت هدیه بانکی رفاه ۱۱۱۱ یا تاریخ سال (۱۴۰۲) است.

رمز کارت هدیه بانک کشاورزی

رمز کارت هدیه بانک کشاورزی به طور پیش فرض ۱۱۱۱ است.

رمز کارت هدیه بانک آینده

رمز کارت هدیه این بانک نیز ۱۲۳۴ یا ۰۰۰۰ است.

رمز کارت هدیه دیگر بانک ها مانند بانک ملت، بانک مسکن، بانک صادرات و … بطور پپیش فرض ۱۱۱۱ یا ۱۲۳۴ است. همچنین ممکن است به صورت محرمانه و در زمان صدور کارت توسط بانک به مشتری داده شود.

قوانین دریافت کارت هدیه

صدور کارت هدیه برای اشخاص ذیل مجاز نیست؛

 دارندگان سابقه چک برگشتی رفع سو اثر نشده.
 اشخاصی که از ارائه اطلاعات یا اسناد مورد نیاز خودداری کنند.
 اشخاصی که به حکم مراجع قضایی، حق دریافت خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب در بانک را ندارند.
 اشخاصی که به حکم مراجع قضایی، حساب آنها در بانک مسدود شده است و یا به هر دلیل دیگری حق برداشت از حساب را ندارند.
 اشخاص حقیقی ایرانی فاقد کد ملی، اشخاص حقوقی ایرانی فاقد شناسه ملی، اشخاص خارجی (حقیقی و حقوقی) فاقد شماره فراگیر.
 اشخاص فهرست تحریمی بند ۲۰ ماده ۱ و فهرست توقیفی بند ۲۱ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی مصوب جلسه ۲۱‏/۰۷‏/۱۳۹۸ هیات محترم وزیران

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها