یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

کاهش 800 واحدی شاخص بورس

18 دی 1402
کاهش 800 واحدی شاخص بورس

بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته همچنان در میانه ی کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی به سر می برد و روند کلی بازار متعادل رو به منفی است.

به گزارش بانک اول بازار سهام سومین روز کاری هفته را همچون روزهای گذشته، در محدوده ی صفر تابلو آغاز به کار کرد اما رفته رفته در ساعت های پایانی بازار کمی بر فشار عرضه ها افزوده شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 800 واحدی به 2 میلیون و 153 هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 400 واحدی به ارتفاع 759 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «شبندر»، «شپدیس» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «انتخاب»، «خاور» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «داتام»، «خودرو» و «ثشاهد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نخریس»، «کرومیت» و «کمرجان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 18 دی ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 50 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 149 نماد در محدوده مثبت و 281 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 183 نماد در محدوده مثبت و 224 نماد در محدوده منفی معامله شدند./تسنیم

اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها