یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

09 اردیبهشت 1403
کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس امروز ۹ اردیبهشت با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش بانک اول در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴ و اعتماد بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲ بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

اخبار مرتبط
در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.
شاخص کل بازار سرمایه در ادامه روند کاهشی هفته اخیر، امروز(شنبه) هم ۰.۴۹ درصد منفی شد و شاخص هم وزن نیز ۰.۶ درصد افت کرد و در کانال ۷۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 58 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها