شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

این بانک ها وام ازدواج را زودتر پرداخت می‌ کنند

27 دی 1402
این بانک ها وام ازدواج را زودتر پرداخت می‌ کنند

از مجموع ۶۱۸ هزار و ۷۷۹ نفر دریافت‌کننده وام ازدواج در ۹ ماهه امسال، ۵۴۰ هزار و ۱۷۵ نفر از این افراد تسهیلات خود را از بانک‌های دولتی گرفتند.

به گزارش  بانک اول در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، شبکه بانکی در مجموع ۱۲۶ هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان به ۶۱۸ هزار و ۷۷۹ نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

۲۲۹ هزار و ۲۷۶ فقره وام ازدواج توسط بانک‌های ۱۰۰ درصد دولتی پرداخت شده است.

حجم تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در ۹ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۳۲ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است بنابر دستور ریاست جمهوری و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تسریع اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند و لزوم کاهش صف متقاضیان دریافت این تسهیلات سرعت گرفته است.

همچنین بانک مرکزی تمهیداتی اندیشید که علاوه بر اعطای تسهیلات سهمیه های ابلاغی ، بانک های عامل به منظور کاهش متقاضیان در صف نسبت به پرداخت ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند مازاد بر سهمیه های قبلی تا پایان سال جاری اقدام کنند.

در طرح جدید بانک مرکزی بانک های قرض الحسنه مهر و رسالت نیز که در سال جاری عامل پرداخت این نوع تسهیلات نبودند نیز در سامانه ازدواج و فرزند بانک مرکزی فعال شده و امکان ثبت نام متقاضیان در این دو بانک نیز فراهم شده است.

اخبار مرتبط
از آنجایی که این طرح قرض الحسنه است، بانک ملی به غیر از دو و چهار درصد کارمزد، سود دیگری برای آن تعیین نکرده است. مدت زمان بازپرداخت نیز ۶۰ ماهه است. حال با احتساب سقف ۳۰۰ میلیون تومانی وام، نرخ کارمزد چهار درصدی و مدت زمان بازپرداخت ۶۰ ماهه، وام‌گیرنده باید در هر قسط ماهانه مبلغ پنج میلیون و ۵۲۴ هزارتومان به بانک پرداخت کند. در پایان مدت سررسید نیز مبلغ کل پرداختی وام‌گیرنده به بانک، ۳۳۱ میلیون و ۵۴۷ هزارتومان خواهد بود.
داشتن جواز کسب معتبر: کسب‌وکار باید دارای جواز کسب معتبر و فعال باشد. سابقه کاری: داشتن سابقه کاری مشخص و قابل تأیید در حوزه فعالیت کسب‌وکار ضروری است. توانایی بازپرداخت: متقاضی باید توانایی بازپرداخت وام را داشته باشد که از طریق بررسی درآمدها و هزینه‌های کسب‌وکار سنجیده می‌شود. ارائه مدارک مالی: ارائه مدارکی مانند صورت‌های مالی، فاکتورهای فروش، و سایر مدارک مرتبط برای اثبات درآمد و هزینه‌ها الزامی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: برای نخستین بار در سازمان تاکسیرانی وام‌هایی را برای تعمیرات خودرو می‌دهیم، بسیاری از تاکسی‌ها در تهران وجود دارند که نواقصی در بخش‌های ایمنی فنی و آلایندگی دارند، اما مشمول طرح نوسازی نمی‌شوند، چراکه خودرو باید به سن فرسودگی یا سن 12 سال برسد.
به منظور رفع نیازهای ضروری مشتریان موسسه اعتباری ملل ، این موسسه وام ۵۰۰ میلیون ریالی قرض الحسنه بدون ضامن پرداخت می‌نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها