چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

برای مشاهده سبد دارایی‌های سهام عدالت خود اینجا را کلیک کنید+ سبد دارایی‌های سهام عدالت با قیمت و تعداد سهام

27 دی 1402
برای مشاهده سبد دارایی‌های سهام عدالت خود اینجا را کلیک کنید+ سبد دارایی‌های سهام عدالت با قیمت و تعداد سهام

به گزارش بانک اول شرکت سپره گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت را در سال 1399 راه اندازی کرد.

براین اساس مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی https://panel.sahamedalat.ir/ با درج کدملی دارایی سهام عدالت را می‌توان مشاهده کرد و سهامداران می توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.

ین درگاه به منظور مشاهده اطلاعات هویتی و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای کلیه سهامداران باشگاه سهام عدالت (سهامداری مستقیم و غیر مستقیم) توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است.
لازم به توضیح است که جهت ثبت سفارش فروش سهام می‌توانید به بانک های عامل مراجعه فرمائید و یا در صورت تمایل از طریق کارگزاری‌های فعال بازار سرمایه مطابق با شرایط مصوب اقدام فرمائید. همچنین امکان تعیین شماره تلفن همراه متعلق به سهامدار (مطابق شاهکار) و شماره شبا معتبر جهت اقدامات بعدی در این درگاه فراهم می باشد

در سایت سهام عدالت نوشته شده است:

این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام عدالت است.

سهامداران می بایست قبلا در سامانه خصوصی¬سازی روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده باشند.

در صورت عدم موفقیت در ورود می توانید مشخصات و تلفن همراه خود را در www.samanese.ir ویرایش نمایید.

ورود به سامانه از طریق شماره تلفن همراه معتبر متعلق به کد ملی شما که قبلا توسط سهامدار در سایت خصوصی سازی اعلام شده، صورت میپذیرد.

مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات بر عهده سهامدار است.

فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می‌باشد.

مسئولیت استفاده از کد تایید پیامک شده، توسط هر شخص دیگر به عهده سهامدار است.

هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج به وسیله فرد دیگر یا اشخاص ثالث به شدت ممنوع و مسئولیت آن به عهده سهامدار است.

دسترسی و استفاده از این سامانه محدود، غیرقابل انتقال و صرفا مجاز برای استفاده از آن توسط شما فراهم گردیده است.

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت 1402

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مکاتبات و مذاکرات لازم برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد شد تا تا پایان سال باقیمانده سود سهام عدالت واریز شود.

واریز سود سهام عدالت از جمله موضوعات مورد توجه سهام داران است، واریز این سود در دو مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن در پاییز هر سال واریز می شود و مرحله دوم هم به روزهای پایانی سال اختصاص پیدا می کند.

در این بین اما با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ این پرسش در ذهن صاحبان سهام عدالت نقش بسته است که چه زمانی سود مرحله دوم به حساب شان واریز خواهد شد.

موضوع مهمی که مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به تازگی درباره آن توضیح داده است. محمد باغستانی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام کرده است: «سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.»

همچنین براساس اطلاعات منتشر شده درباره جزییات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته اول دی، ۴ ناشر سود سنواتی و ۷ ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده‌اند.

همچنین تا پایان هفته اول دی ماه امسال، ۷ ناشر«داروسازی‌ دانا، داروسازی زاگرس‌ فارمد پارس، سرما آفرین، دارویی ‌ره‌آورد تامین، گروه‌ مپنا، صنایع‌ فروآلیاژ ایران و توسعه‌ صنایع‌ بهشهر(هلدینگ)»، سود جاری ۴۴۶ هزار و ۳۲۱ سهامدار که شامل ۴۳۱ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها