شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

افزایش وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403/ مبلغ وام چقدر می شود؟

02 بهمن 1402
افزایش وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403/ مبلغ وام چقدر می شود؟

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به پیشنهاد افزایش مبلغ وام بازنشستگان این سازمان در هیئت امنای تأمین اجتماعی گفت: احتمال افزایش وام بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

به گزارش بانک اول علی دهقان‌کیا در ار تباط با افزایش وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این موضوع در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر مبلغ وام پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی 20 میلیون تومان است که انتظار می‌رود این رقم در سال آینده به بیش از 30 میلیون تومان برسد، البته همانطور که گفته شد این موضوع باید در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب برسد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران افزود: در صورتی که وام بازنشستگان افزایش پیدا کند این افزایش از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

دهقان‌کیا ادامه داد: امسال قرار بود 500 هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور از این تسهیلات برخوردار شوند که تا امروز حدود 50 درصد از بازنشستگان وام 20 میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند و تا پایان سال نیز تعدادی شاید وام اشاره شده را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: امسال تامین اجتماعی 10 هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته بود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران همچنین در خصوص پرداخت عیدی به بازنشستگان گفت: در این ارتباط هنوز صحبتی نشده است.

تسنیم

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها